U cijeloj Europi pala je prodaja novih vozila, a raste prodaja rabljenih. Prema mojim informacijama, samo je u Austriji proteklih tjedana prodaja rabljenih vozila porasla za 70-ak posto i zato ne mislimo spuštati cijene - kazao je trgovac automobilima
U prva tri tjedna travnja u Hrvatskoj je registrirano 893 novih
putničkih i lakih dostavnih vozila, što je pad od 87,4 posto u
odnosu na isti mjesec prošle godine.
Prema podacima Promocije plus, od 1. do 22. travnja prodano je
odnosno registrirano tek 893 novih putničkih i lakih dostavnih
vozila (od čega 698 automobila i 195 lakih dostavnih vozila), dok
je lanjskog travnja prodaja iznosila 7.136 vozila. Od početka
godine, zaključno sa 22. travnja, prodano je 12.888 vozila što je
pad od 40,1 posto u odnosu na isto razdoblje 2019., kada je
registrirana prodaja 21.542 nova vozila. Pad bi bio još
izraženiji da prodaju nisu spasila solidna prva dva mjeseca u
godini.
U dosadašnjem dijelu siromašne godine najviše novih vozila prodao
je Volkswagen (njih 2.172), potom Škoda (1.613), Renault (1.146),
Dacia (730) i Citroen (639). Travanjski je očekivan jer je
gospodarstvo paralizirano zbog mjera uzrokovanih koronavirosom.
Enormni pad dogodio se prvenstveno zbog zastoja prodaje vozila za
rent-a-car, te izravnog i neizravnog reeksporta, a te su dvije
kategorije do sada činile dobar dio prodaje novih vozila u
Hrvatskoj. Prema nekim kalkulacijama, na te se dvije kategorije
proteklih godina odnosilo dvije trećine novih automobila
godišnje. Dosadašnjih godina, rent-a-car tvrtke, i to samo
početkom turističke sezone, kupovale bi oko 25.000 novih
automobila. Kasnije je, nakon sezone, 50 do 60 posto tih
vozila završavalo na tržištu rabljenih vozila, a ostatak u
neizravnom reeksportu.
I situacija sa prodajom rabljenih vozila također nije dobra.
Vlasnik prodajnog salona rabljenih vozia Jakov
Čabraja istaknuo nam je da mu je prodajni prostor bio
zatvoren od 19. ožujka i da od toga dana ništa nisu prodali.
‘Dosad nam je pandemija prouzročila veliku štetu u poslovanju’,
rekao je Čabraja za Hinu. Pohvalio je mjere Vlade, jer se
prijavio za sredstva koja se ugroženim tvrtkama, odnosno
radnicima dijele posredstvom Ministarstva rada i mirovinskog
sustava kazavši kako su mu novci brzo sjeli na
račun. Čabraja ne zna kako će se prodaja rabljenih auta
odvijati u bliskoj budućnosti, odnosno hoće li biti potražnje,
ali zasad ne misli spuštati cijene svog kontigenta.
‘U cijeloj Europi pala je prodaja novih vozila, a raste prodaja
rabljenih. Prema mojim informacijama, samo je u Austriji
proteklih tjedana prodaja rabljenih vozila porasla za 70-ak posto
i zato ne mislimo spuštati cijene. U Europi će nama dilerima
vozila iz Hrvatske biti sve teže doći do dobrog polovnog auta’,
kaže nam Čabraja.
Prometni stručnjak Željko Marušić kaže pak da bi
prodaja novih vozila u Hrvatskoj do kraja godine mogla pasti od
60 do ogromnih 80 posto u usporedbi sa prošlom
godinom. Ponovno je apelirao na brzu reakciju države kako bi
se spasila branša, odnosno ukidanje visokih davanja prilikom
kupovine novih vozila. On predlaže hitno ukidanje trošarina na
nova vozila koja imaju pet zvjezdica za sigurnost po Euro NCAP-u.