Klima-uređaji u automobilima su, kao i sva ostala tehnika u vozilima, podložni kvarovima, pa se stoga preporučuje da ih vlasnici vozila daju barem jednom godišnje preventivno pregledati
U skladu sa starom poslovicom ‘bolje spriječiti nego liječiti’,
brzo i jeftino se mogu izbjeći kvarovi koji mogu koštati nekoliko
tisuća kuna. Najbolje je doba za kontrolu klima-uređaja upravo
sada, jer u većini vozila klima-uređaji nisu korišteni preko zime
i stoga ih je preporučljivo provjeriti prije učestale upotrebe
tijekom ljeta. Na kontrolu je preporučljivo otići sada i zato što
su tijekom prvih proljetnih dana u servisima manje gužve nego u
ljeto.
– Naši ljudi su takvi, ne misle naprijed nego dolaze kad je već
kasno, pa mi je ljeti dvorište ispred radionice puno – rekao nam
je Petar Hrastinski, vlasnik jednog od
najuglednijih zagrebačkih servisa specijaliziranih za
klima-uređaje. Ukratko nam je ispričao što sve podrazumijeva
kontrola klimatizacije, kakvi su kvarovi najčešći i koliko to
košta.
– U našoj radionici kontrolu obavljamo besplatno, a traje manje
od pet minuta. Automobil priključimo na uređaj kojim se
provjeravaju kvaliteta i količina plina te pritisak u sustavu.
Klimatizacijski sustavi prosječno imaju između 500 i 1000 grama
plina, a najčešće se pri pregledu ustanovi da nedostaje 100-200
grama, pa je potrebno nadopunjavanje plina – objašnjava P.
Hrastinski.
U slučaju većeg nedostatka plina rade se temeljite provjere svih
komponenti sustava kako bi se otkrilo gdje plin curi. Najčešće se
potrebne zamjene crijeva, a veće intervencije zahtijevaju zamjenu
kompresora, isparivača ili nekog drugog dijela. Cijena popravka
ne može se generalizirati, ali primjerice punjenje sustava s
izmjenom dvaju crijeva stoji oko 1000 kuna, dok su zamjene
kompresora plaćaju u prosjeku tri do pet tisuća kuna. Ne može se
generalno reći ni koliki je vijek trajanja klimatizacijskih
sustava, ali neki proizvođači preporučuju zamjenu kompresora
nakon prijeđenih 180.000 kilometara.