Kod nas si danas vrlo mali broj kupaca može priuštiti potpuno novi automobil. To je već godinama, zapravo, notorna činjenica
S obzirom na veliki napredak tehnologije i mijenjanje trendova,
cijene automobila uzastopno rastu, a istovremeno potencijalnim
kupcima rabljeni postaju sve prihvatljivija opcija. No u tom u
slučaju uvijek postoji rizik. Zbog masovnog uvoza automobila iz
Europske Unije tržište rabljenima svakodnevno postaje sve veće,
ali u Hrvatskoj i općenito svijetu, još uvijek postoji veliko
nepovjerenje prilikom takve kupovine.
Mnogi potencijalni kupci često se nećkaju između kupovine od
privatnih osoba ili preprodavača, ali češće prevladaju
preprodavači jer dobrom pričom ulijevaju povjerenje. No uvijek
treba biti na oprezu, čast poštenima, ali postoje i
‘prodajni saloni’ rabljenih koji često raspolažu raznim
trikovima kojima pridobiju kupca, a kasnije se ispostavi da je to
bila prevara. Stoga portal jutarnji.hr/autoklub donosi pet
najčešćih prevara na koje možete naići kod nepouzdanih
preprodavača.
Predstavljanje automobila kao da nikad nije sudjelovao u
sudaru
Brojne kupce uvijek će najviše privući onaj najsjajniji automobil
bez ijedne ogrebotine, ali uvijek je bitno dobro obratiti pažnju
na boju. Većina automobila koja se vozi po gradu imat će barem
nekoliko ogrebotina od parkinga, a upravo oni najuredniji često
su naknadno lakirani. Mnogi preprodavači će za svoje automobile
tvrditi da nikada nisu bili u nesreći, iako ni sami često nisu
sigurni u tu činjenicu, a čak i ako znaju, ne žele to otkriti.
Svjež lak ili novi branici mogu sakrivati brojne mane, a najčešće
se radi ili o zamijenjenim dijelovima zbog nesreće ili o
sakrivanju hrđe. Svakako je bitno prije kupovine obaviti detaljan
pregled kod mehaničara, kako bi se moglo utvrditi da je sve u
redu s vozilom.
Skidanje kilometraže
Brojka od 200 i više tisuća kilometara trn je u oku mnogim
potencijalnim kupcima od čega pro kupnji okreću glavu i draže one
s manje kilometara, pa nije ni čudo da se preprodavači često
odlučuju na spuštanje kilometraže. Iako je to kažnjivo djelo te
je već dvoje prevaranata kažnjeno, mnogi će se ipak nositi s tim
rizikom.
Najbolji pokazatelj kilometraže je zapravo stanje automobila. Ako
automobil ima istrošena sjedala ili izlizan volan i ručicu
mjenjača, vrlo je moguće da je prešao velik broj kilometara.
Daljnji pokazatelji mogu biti ako motor nemirno radi ili dimi,
ako je motor opran i slično. Kako bi se umanjio taj rizik, uvijek
je dobro platiti 30-ak kuna u stanici za tehnički pregled te
saznati povijest vozila po godinama, ako je vozilo od 2008.
tehnički pregled imalo u Hrvatskoj.
Jamstvo na polovni automobil
Mnogi preprodavači uz sam automobil nude i određenu garanciju ili
produženo jamstvo na neke komponente. No postoje slučajevi kad
ona nije bila ispoštovana. Često takva garancija ostane na
usmenoj predaji, a neki se nakon prodaje više ne žele niti
javiti. Ako preprodavač već nudi određeno jamstvo na automobil,
uvijek se osigurajte da je to spomenuto u ugovoru. Svakako treba
obratiti pažnju i na to gdje će se daljnji servisi izvršavati
unutar garancije, jer mnogi neovlašteni mehaničari mogu napraviti
nepotrebnu štetu.
Davanje mogućnosti za kredit
Mnogi kupci prilikom kupovine novijih rabljenih automobila
oslonit će se na kredite, a neki od preprodavača će to probati
iskoristiti samo kako bi prodali vozilo. Odvjetnici u brojnim
europskim zemljama, ali i Sjedinjenim Državama svjedočili su
slučajevima kada banka kupcima ne želi odobriti kredit. U tom
slučaju, preprodavači nude svoje financijske savjetnike koji će
nabaviti kredit po drugačijim tarifama, samo kako bi kupci mogli
ostvariti svoju kupovinu.
Upravo se ovdje dovodi do kasnije nemogućnosti plaćanja ili
raznih problema koji kupcima mogu znatno otežati situacija. Stoga
se prilikom sklapanja ugovora oko drugačijeg financiranja od
klasičnog kredita uvijek valja savjetovati s financijskim
stručnjacima u koje imate povjerenja ili barem s vlastitim
odvjetnikom.
Redoviti servisi
Većina preprodavača ima vlastite mehaničare koji im dotjeravaju
automobile prije prodaje. Takav posao zna biti površno odrađen
kako bi sve izgledalo uredno, a kasnije se mogu stvoriti brojni
troškovi popravka. Poznato je da su se u nekim krajnjim
slučajevima znali i krivotvoriti papiri iz servisa u kojima je
pisalo da je sve redovito mijenjano, ali zapravo nije tako bilo.
Stoga je, kao što je već prethodno napomenuto, vrlo bitno odvesti
automobil na pregled mehaničaru u kojega imate povjerenje. On će
točno moći provjeriti koliko je od navedenih stavki napravljeno
na automobilu te koliki bi mogli biti troškovi daljnjeg
održavanja.
Na koncu, kupovina rabljenog automobila uvijek je lutrija pa je
potrebno pomno pogledati što se nudi na oglasima, uzeti si
vremena i jednostavno biti siguran u ono što se kupuje. U tome
uvijek mogu pomoći stručnije osobe te čak i ako nešto koštaju
navedeni pregledi, dugoročno će se oni znatno isplatiti. Saloni
rabljenih automobila uvijek daju malo više sigurnosti, ali uvijek
je pozitivno i saznati pozadinu njihovog rada, kako se kasnije ne
biste opekli.