Daleko najbolju prodaju lani je imao Volkswagen s 8.481 prodanim novim autom, čime u ukupnoj prodaji ima udio od 13,5 posto
Hrvatskoj je prošle godine prodano 62.938 novih putničkih vozila,
što je za 4,8 posto više nego 2018. godine, dok je samo u
prosincu prodano 4.022 nova automobila, što je rast od značajnih
66,7 posto u odnosu na prosinac 2018. godine, pokazuju u utorak
objavljeni podaci agencije Promocija plus.
Daleko najbolju prodaju lani je imao Volkswagen s 8.481 prodanim
novim autom, čime u ukupnoj prodaji ima udio od 13,5 posto. Na
drugom je mjestu Škoda, članica istog koncerna, s prodana 5.873
vozila i udjelom od 9,3 posto, dok je treći Renault kojem se
prodaja zaustavila na 5.807 vozila, što je udjel od 9,2 posto.
Razloga za zadovoljstvo mogu imati i u Opelu, koji je lani na
hrvatskom tržištu prodao 5.291 vozilo (udjel u ukupnoj prodaji od
8,4 posto), te u ‘podružnici Renaulta’, Daciji, koja je prodala
3.685 novih auta (udjel 5,8 posto). Suzuki je po prodaji na
šestom mjestu (3.670 prodanih novih vozila), a slijede Peugeot
(3.584), Hyundai (3.171), Fiat (2.678), dok je na desetom mjestu
Toyota (2.605 prodanih auta).
Prodano i pet Maseratija, tri Bentleya, jedan
Ferrari…
Iz segmenta hrvatskim građanima omiljenog terceta njemačkih
proizvođača Audi je 2019. godinu završio s prodajom 1.656 novih
automobila, BMW s njih 1.459, a Mercedes s 1.252 prodana vozila.
Statistika Promocije plus pokazuje i da je u prošloj godini
prodan i 201 Land Rover, 115 Porschea 48 Jaguara i 47 Infinitija.
Prodano je i pet Maseratija, tri skupocjena Bentleya i jedan
Ferrari. Lani je prodano i 30 Lexusa te 29 primjeraka
Teslinih modela.
Hrvatski su kupci lani najčešće birali Škodu Octaviju. Taj je
auto tijekom lanjske godine izabralo 3.320 kupaca. Renault Clio
na drugom je mjestu najprodavanijih modela s prodajom od 2.347
komada, treći je ‘vječni’ VW Golf (2.304). I lani se dobro
prodavala Suzuki Vitara pa drži četvrto mjesto najprodavanijih
modela s prodajom od 1.762 auta, peta je Dacia Duster
(1.586). Od petog do desetog mjesta poredali su se Renault
Captur, Opel Astra, Fiat 500, Dacia Sandero i Opel Corsa.
Benzinci traženiji od dizelaša
Hrvatski kupci sve češće zaziru od dizelaša. Od ukupnog broja
prodanih novih vozila 61,1 posto ili 38.467 vozila odnosi na
benzince, a 35,1 posto ili 22.116 na dizelaše. Istina, kod mnogih
cijenjenih proizvođača i dalje prevladavaju dizelaši pa se tako,
recimo, od ukupne prodaje Mercedesa čak 85,7 posto odnosi na taj
pogon, kod BMW-a također visokih 80.9 posto, kod Audija 58,6
posto. Zanimljivo – kupci Volkswagenovih modela gotovo
ravnomjerno kupuju benzince i dizelaše – benzinaca je prodano
48,6 a dizelaša 51,2 posto.
Vozila budućnosti – električnih – prodano je tek 193 komada.
Udjel od 0,3 posto u ukupnoj prodaji pokazuje da i po tom pitanju
gledamo u leđa razvijenoj Europi. Taj podatak previše ne
popravlja niti 1.641 prodanih hibrida – svojevrsnom prijelazu
prema potpunoj elektrifikaciji – budući da se i u tom slučaju
radi o tek 2,6 posto ukupne prodaje. Pogon na plin, naposljetku,
izabrao je 521 kupac (udjel 0,8 posto).
Prema gradovima i županijama najviše je novih vozila prodano na
zagrebačkom području – njih 24.237 ili 38,5 posto od ukupne
prodaje, druga je Splitsko-dalmatinska županija sa 4.631 prodanim
vozilom, na trećem je mjestu Istarska županija (4.557). Začelje
drže Koprivničko-križevačka županija s 577 prodanih novih vozila
tijekom prošle godine, Virovitičko-podravska (261)
Ličko-senjska županija s 249 prodanih auta.