Treba računati da izvozne tablice s osiguranjem u Njemačkoj stoje od 75 do 125 eura za pet dana (što bi vam moglo biti premalo vremena za registraciju u Hrvatskoj) pa treba razmisliti o tablicama koje vrijede do 30 dana (od 200 eura)
Unos rabljenih automobila iz Europske unije i dalje je stabilan,
do 30. rujna ove je godine u Hrvatsku uneseno 63.486, što znači
da bi do kraja godine mogao biti srušen prošlogodišnji rekord od
79.345 unesenih automobila. Taj je trend očekivan zbog smanjenja
trošarina koje je stupilo na snagu 1.1.2019. godine.
Od 52.378 prodanih novih automobila ove godine samo su oko
četvrtine kupili građani kao fizičke osobe dok je velika većina
završila u rent-a-car tvrtkama i nakon eksploatacije od šest
mjeseci će završiti izvan Hrvatske, pa možemo reći da su rabljeni
automobili i dalje pet puta češći izbor hrvatskih kupaca od novih
automobila.
Hrvati nisu prestali kupovati automobile, već su se nakon ulaska
Hrvatske u EU i pojeftinjenja nameta pri unosu okrenuli kupnji
polovnih automobila iz EU. Manji dio građana odlučuje se i na
samostalan unos automobila, kako bi smanjili troškove
izbjegavajući maržu koju uzimaju trgovci ili preprodavači.
Najviše se unose dizelski automobili i ne samo zbog toga što
manje troše, već zbog toga što dizelaši imaju manji ispust CO2 od
usporedivih benzinaca, a to posljedično znači da treba platiti
manju trošarinu pri unosu.
Ako se odlučite auto pronaći sami, uobičajena postaja su dva
najjača oglasnika s rabljenim autima, a to su mobile.de i
autoscout24.hr. Oni imaju najbolju ponudu automobila,
pogotovo iz Njemačke gdje Hrvati kupuju najviše automobila. Zbog
toga smo za primjer upravo na tim oglasnicima izabrali 10
automobila s okvirnom cijenom od 50.000 kuna, ali uz
fleksibilnost za nekoliko tisuća kuna više, ako naiđemo na neku
dobru priliku.
Zadani kriteriji su: automobil ne smije biti stariji od devet
godina, ne smije imati više od 150.000 km i ne smije biti
znatnije popravljan (u Njemačkoj se takav automobil označava kao
‘unfallfrei’, odnosno ‘bez nezgode’).
U tom smo budžetu pronašli BMW Seriju 3 i Audi A3 Sportback iz
2010., VW Golfa 6, Renault Megane, Toyotu Verso, Mercedes A-klase
i Škodu Octaviju stare 8 godina, godinu mlađu Mazdu 2, sedam
godina stari Nissan Note.
Istaknute cijene traži prodavatelj, uzmite u obzir da se još
možete i cjenkati, ali treba znati da vam je tu sužen prostor
budući da se javljate izdaleka i praktički se interesirate za
automobil bez fizičkog pregleda vozila.
Ako se odlučite kupiti auto na neviđeno, na prijevoz automobila
morat ćete izdvojiti, primjerice, od 350 do 600 eura iz Njemačke
(ovisno o lokaciji) i od 250 do 450 eura iz Austrije. Druga
je mogućnost da odete sami po automobil. Prednost je što ćete
prije kupnje vidjeti vozilo, a možete proći i jeftinije.
Primjerice, ako do Njemačke putujete nekim od jeftinijih
autobusnih linija i sami dovezete kupljeni auto u Hrvatsku.
Treba računati da izvozne tablice s osiguranjem u Njemačkoj stoje
od 75 do 125 eura za pet dana (što bi vam moglo biti premalo
vremena za registraciju u Hrvatskoj) pa treba razmisliti o
tablicama koje vrijede do 30 dana (od 200 eura). Fizičke osobe
oslobođene su plaćanja PDV-a zbog zabrane dvostrukog oporezivanja
jer je taj porez već plaćen u državi EU u kojoj je vozilo
registrirano.
Ako vozilo kupujete od pravne osobe i na računu je iskazan PDV,
kupac ne plaća dodatna davanja odnosno samo trošarinu (PPMV). Ako
je, pak, vozilo kupljeno od pravne osobe i nije izdana faktura s
uključenim PDV-om, uz PPMV se onda plaća i 5% prijenosa od
kataloške vrijednosti vozila.
Smanjenjem trošarina, odnosno ukidanjem plaćanja trošarine prema
vrijednosnom kriteriju za vozila koja su kao nova stajala manje
od 150.000 kuna, za one automobile koji se najviše traže jedini
kriterij za plaćanje trošarine ostao je ispust CO2. Za one
skuplje je i dalje bitna cijena i ispust CO2.
Primjerice, za naš VW Golf VI 1,6 TDI iz 2011. godine koji
ispušta 107 g/km CO2 trošarina će iznositi 1363,72 kune. Ali,
osim prijevoza i trošarine treba računati na još troškova.
Platiti se treba naknada za gospodarenje otpadnim vozilima koja
se plaća 60 lipa po kilogramu automobila, pa ako auto,
primjerice, ima masu 1200 kg to će vas stajati 720 kuna.
Ako ste automobil kupili od fizičke osobe u inozemstvu u
Hrvatskoj ćete morati platiti upravnu pristojbu koja se računa
pomoću snage i starosti vozila, kao da kupujete rabljeni
automobil u Hrvatskoj. Primjerice, za Golf iz primjera iznosila
bi 1155 kuna. Nakon toga morate na homologaciju, odnosno
utvrđivanje sukladnosti pojedinačno unesenog vozila. Za to će vam
trebati potvrda proizvođača koja kod ovlaštenog zastupnika u
Hrvatskoj stoji 400 kuna, dok će vas sam postupak homologacije
odnosno identifikacija vozila stajati još 625 kuna.
Znači, okvirni troškovi unosa VW Golfa VI 1,6 TDI Trendline
Bluemotion čija je cijena u Njemačkoj 6500 eura, odnosno 48.100
kuna su dodatnih 5328,72 kune (ako je kupljen od fizičke osobe
plaća se i upravna pristojba – još 1155 kuna). Stoga, prije nego
vidite dobru priliku na stranim oglasnicima na papir stavite
ukupne troškove unosa automobila.
Najbitniji podatak je ispust CO2, jer preveliki ispust može
automobil učiniti sasvim neisplativim za unos, ali treba računati
i na druge dodatne troškove.
Konkretne troškove uvoza navedenih modela automobila možete
pogledati klikom na portal večernji.hr.