Zimske gume su presudne za sigurnost jer njihova svojstva prilagođena su vremenu kojem služe...
Na cestama je od danas obvezna zimska oprema, a policija kao i
HAK objavili su svoje preporuke vozačima.
– Obaveza uporabe zimske opreme odnosi se na sve vrste motornih
vozila bez obzira na vremenske uvjete i stanje kolnika. Također,
zimska oprema može biti obavezna na pojedinim cestama prije ili
nakon tog razdoblja, što ovisi o trenutnim vremenskim uvjetima, u
slučaju snijega ili poledice. – ističu u HAK u kojem navode kako
je zimska oprema motornih vozila obavezna je u razdoblju od
15. studenoga do 15. travnja.
Prema Odluci o obveznoj uporabi zimske opreme na zimskim
dionicama javnih cesta u Republici Hrvatskoj (NN 145/2013.) koju
je donijelo Ministarstvo pomorstva, prometa i infrastrukture, u
zimske dionice javnih cesta ulazi 839,2 km autocesta i 1523,3 km
državnih i županijskih cesta te 68,1 km državnih cesta za
tranzitni promet iz luka Vukovar, Osijek, odnosno luke i
rafinerije Sisak.
– Pod zimskom opremom za vozila najveće dopuštene mase do 3,5
tone podrazumijevaju se zimske gume (M+S) na svim kotačima ili
ljetne gume s najmanjom dubinom profila od 4 mm i lanci za snijeg
koji se postavljaju na pogonske kotače – navodi HAK.
Zimske gume su presudne za sigurnost jer njihova svojstva
prilagođena su vremenu kojem služe. Ljetne gume po snijegu nemaju
nikakve šanse. Automobil koji ima ljetne gume njemu se produljuje
zaustavni trak što može biti vrlo opasno.
HAK upozorava, od temperature od -10°C, automobil s ljetnim
gumama, pri brzini od 60 kilometara na sat zaustavit će se nakon
55 metara, dok će se automobil koji na kotačima ima zimske gume
zaustaviti nakon 44 metra. Na nižim temperaturama put kočenja još
je duži. Ako automobil ima ljetne gume, zaustavit će se
nakon 62 metra, a sa zimskim gumama najdalje do 50 metara.
Novčane kazne
PU istarska objavila je preporuke za zimsku opremu i upozorila na
kazne koje slijede. Prenosimo ih u cijelosti.
‘Ako policijski službenik zatekne vozilo koje se kreće cestom na
kojoj je kretanje te vrste vozila zabranjeno ili se kreće bez
zimske opreme na dijelu ceste i u vrijeme kada je zimska oprema
obvezna, naredit će vozaču da odmah prekine kretanje vozilom ili
da vozilom nastavi kretanje na cesti na kojoj je kretanje te
vrste vozila dopušteno, odnosno da upotrijebi zimsku opremu. Ako
vozač ne postupi po toj naredbi, policijski službenik isključit
će vozilo iz prometa. Isključenje vozila iz prometa traje sve dok
se ne otklone razlozi zbog kojih je vozilo isključeno. Vozač
je dužan isključeno vozilo odmah ukloniti s ceste na mjesto na
kojem neće ugrožavati sigurnost prometa ili ometati normalan tok
prometa (parkiralište, ugibalište i sl.), a najkasnije u roku od
12 sati vozač je dužan ukloniti isključeno vozilo sa ugibališta i
sličnih mjesta. Novčanom kaznom u iznosu od 10.000,00 do
30.000,00 kuna kaznit će se za prekršaj pravna ili fizička osoba
obrtnik ako naredi ili dopusti da u prometu na cestama sudjeluje
vozilo koje je isključeno iz prometa. Novčanom kaznom u iznosu od
1.500,00 do 5.000,00 kuna kaznit će se i odgovorna osoba u
pravnoj osobi ako naredi ili dopusti da u prometu na cestama
sudjeluje vozilo koje je isključeno iz prometa. Policijski
službenik koji je isključio vozilo iz prometa vozaču će
privremeno oduzeti registarske pločice. Novčanom kaznom u iznosu
od 3.000,00 do 7.000,00 kuna, ako postupi suprotno naredbi
policijskog službenika (odnosno pokuša vozilom upravljati iako je
isključeno iz prometa), kaznit će se za prekršaj vozač motornog
vozila, uz određivanje 3 negativna prekršajna boda i izricanja
zaštitne mjere zabrane upravljanja motornim vozilom na rok od
jednog mjeseca do dvije godine’, navodi se u preporukama PU
istarske.
Ministarstvo unutarnjih poslova objavilo je i podsjetnik vozačima
o obveznoj uporabi zimske opreme i savjeti, te upozorili kako se
veći broj nesreća događa upravo u studenom i prosincu.
Ističu kako će policija o kraja godine kontinuirano nastaviti s
poduzimanjem pojačanih aktivnosti usmjerenih na sprečavanje i
sankcioniranje najtežih prekršaja, posebice tzv. ‘četiri glavne
ubojice u prometu’ (alkohol, brzina, sigurnosni pojas i mobitel),
kao i prekršaje vozača mopeda i motocikala te prema ponavljačima
teških prometnih prekršaja – recidivistima.