Još jednom upozoravamo vozače kako je na snazi novi Pravilnik o mjerenju brzine vozila koji provodi policija u Hrvatskoj, te su na snazi nove tolerancije prebrze vožnje kod prometnih kamera i presretača
Zato otkrivamo kako voziti brzo, po propisu i bez kazne. Moramo
istaknuti kako se novi Pravilnik odnosi na mjerenje brzine vozila
– radarom, mjerenje brzine laserom, mjerenje brzine tako da se
snima pređena udaljenost i potrebno vrijeme za nju (detekcijska
brzine), mjeri se prosječna brzina (sekcijsko mjerenje brzine),
te se mjeri brzina praćenja (presretač), piše portal automobili.klik.hr.
Ako ste prebrzi dolaze kazne za prebrzu vožnju, ali sada se
pojačano gleda i na prolazak kroz crveno, te što se do sada nije
posebno kažnjavalo, a sada da, jest kazna za ‘vožnju na
repu’ vozila. E, sad kada to znate, da otkrijemo kako voziti
brzo, po propisu i bez kazne.
Objavljujemo dopuštene pogreške za mjerila brzine, te koliko u
biti smijete voziti preko ograničena, a da vas ne kazne.
Pogledajmo kakva je nova tolerancija kod mjerenja uređaja koji se
koriste:
– ako je ograničenje brzine manje ili
jednako brzini 100 km/h dozvoljena tolerancija
od izmjerene brzine je ± 3 km/h
– ako je ograničenje brzine veće od 100 km/h
dozvoljena tolerancija od izmjerene brzine je ± 3 posto.
Dakle, premda je za svaku brzinu brojčano ista tolerancija ‘3’,
treba razlikovati kada se brojka odnosi na brzinu (km/h) ili
postotak (%), što je jako važno, a naravno ona se odnosi na
metodu mjerenja. No, to naravno nije sve, ovo napisano je za
uređaje koji se koriste kod mjerenja brzine, a sve nas zanima
‘tolerancija’ mjerenje brzine na cesti:
– kod mjerenja brzine do 100 km/h iznosi 10 km/h
– kod mjerenja brzine veće od 100 km/h iznosi 10 % zaokružena na
veću vrijednost.
Dakle, premda je za svaku brzinu brojčano ista tolerancija ’10’,
i ovdje treba razlikovati kada se brojka odnosi na brzinu (km/h)
ili postotak (%), što je jako važno, a naravno ona se odnosi na
izmjerenu brzinu vozila.
Prolazak na crveno svjetlo
Oštrije se od sada kažnjava i prolazak vozila kroz crveno svjetlo
koje se utvrđuje na temelju izmjerene brzine vozila i vremena
prolaska preko označene zaustavne linije. Trebate znati kako se
prolazak kroz crveno svjetlo snima s dvije fotografije. Prva
fotografija pokazuje vozilo prije označene zaustavne linije, dok
druga fotografija pokazuje vozilo nakon zaustavne linije. Obje
fotografije osim vozila pokazuju i crveno svjetlo na semaforu.
Kazna za premalu udaljenost od vozila
Udaljenost između vozila određuje se na temelju izmjerene brzine
prvog i drugog vozila, te na temelju vremena koje je potrebno
drugom vozilu koje se vozi iza prvog da pređe točku na kojoj je
izmjerena brzina prvog vozila. Udaljenost između vozila
dokumentira se s dvije fotografije koje se snimaju tijekom
mjerenja brzine prvog i drugog vozila. Svaka fotografija
prikazuje brzinu vozila, međusobnu udaljenost i vrijeme snimke.
Za utvrđivanje udaljenost između vozila, uzima se pozitivna
pogreška u korist vozača: 4 m pri brzini drugog vozila do 100
km/h, te 4 % izmjerene udaljenosti vozila pri brzini drugog
vozila iznad 100 km/h.
Kako presretači mjere brzinu?
Kada smo kod presretača, dovoljno je snimiti 3 fotografije na
temelju video zapisa i to na početku mjerenja, na kraju mjerenja,
te dodatna fotografija za prepoznavanje vozila. Mjerenja se
provode na dionicama od najmanje 200 metara pri brzinama do 10
km/h, ili najmanje 500 metara pri brzinama iznad 100 km/h.
Vozilo opremljeno mjerilom brzine za praćenje ne smije tijekom
mjerenja preteći nadzirano vozilo. Na kraju mjerenja udaljenost
između vozila opremljenog mjerilom brzine za praćenje i
nadziranog vozila mora biti jednaka ili veća od udaljenosti na
početku mjerenja.