S vremenom, a naročito pod utjecajem visokih temperatura, presvlaka na krovnoj oblozi može se odlijepiti ili propasti, a ako je riječ o čestom modelu automobila zamjena krovne obloge može biti brza i relativno povoljna
U tvornici se presvlaka na oblogu utiskuje pod visokim pritiskom
na mehaničkoj preši i s njom u pravilu nema problema osim što s
vremenom trune i propada spužvasta izolacija koja je dio
presvlake i onda ona može pasti, a zbog sigurnosti takav
automobil ne može proći tehnički pregled. Ili pak, pukne u sudaru
kada se aktiviraju zračne zavjese ugrađene u krov.
Također, mnogi ne znaju da se krovna obloga ne smije kemijski
čistiti jer je to može uništiti, a štete joj i izrazito visoke
temperature u unutrašnjosti pa je ljeti dobro uvijek ostaviti
prozore malo otvorene kada je auto na suncu, savjetuje tapetar iz
radionice s više od 40 godina iskustva s tapeciranjem svih
dijelova vozila pa tako i krovova.
Kako su jedna od tek nekoliko radiona u Hrvatskoj
specijaliziranih za ovaj posao, stranke im dolaze iz svih krajeva
Hrvatske, od Dalmacije do Slavonije, ali i okolnih zemalja poput
Austrije i Njemačke. Tapecirali su zaista svašta, od rijetkih i
vrijednih oldtimera do superlukusznih automobila poput Bentleya,
piše portal jutarnji.hr/autoklub.
No, na tapeciranje propale krovne obloge najčešće dolaze
najrasprostranjeniji modeli poput Golfa IV, Octavije prve
generacije, Astre druge i slično, pa za takve u radioni imaju
spremne krovne obloge s već zalijepljenim novim presvlakama. Kada
stranka dođe na zamjenu njenu krovnu oblogu izvade i odmah ugrade
istu takvu repariranu, a postojeću kasnije repariraju za buduću
stranku.
Zbog toga zamjena krovne obloge novom može biti gotova već za sat
vremena ili maksimalno dva po cijeni od 500 do 700
kuna ovisno o modelu i izvedbi. Krovovi u karavanima su
skuplji jer su veći, a kod nekih modela samo vađenje krova zna
biti problematično. No i kada je riječ o dužem i kompliciranijem
poslu, kao što je presvlačenje postojeće krovne obloge tkaninom
druge boje, posao je gotov u istom danu, a cijena je 900 do
najviše 1000 kuna. Modeli Audija s paketom S-line i BMW-a s
paketom M paket imaju tvorničke crne krovove, pa kod
tjuniranja vozila vlasnici redovito dolaze u ovu radionu.
Nakon rastavljanja i vađenja iz vozila, s krovne obloge se skida
stara krovna obloga te struže spužvasta izolacija. Obloga se
potom temeljito čisti i odmašćuje, a nakon nanošenja prajmera
spreman je lijepljenje nove presvlake. Za to se koristi
dvokomponentno lijepo kojim je potrebno temeljito prešpricati
unutrašnju stranu obloge i već skrojene presvlake, a zatim
pritiskom ruku i prstiju slijedi pažljivo oblikovanje i
lijepljenje presvlake na oblogu.
Pritom treba uvažavati brojne izbočine i udubine na krovnoj
oblozi kao i razne utore ili kopče na koje se pričvršćuju razni
plastični dijelovi poput štitnika za sunce, svjetala ili ručki.
Posao je gotov pažljivim vraćanjem i montažom krova natrag u
automobil, a garancija je godinu dana na lijepilo i pet godina na
presvlaku.
Ukratko
– Kupci mogu birati između nekoliko klasičnih boja i vrsta spužve
te filca kao podloge, ali većina se odlučuje za standardnu
svjetlosivu boju kakva je većina tvorničkih obloga odnosno
eventualno crnu
-Ključni dio postupka je krojenje te presvlačenje krovne obloge
novom presvlakom koju je bitno pažljivo prilijepiti te oblikovati
oko svake izbočine odnosno udubine
– Nakon vađenja iz automobila, skida se stara presvlaka,
krovna obloga se čisti i odmašćuje te je spremna za krojenje i
lijepljenje nove presvlake. Naposlijetku slijedi ugradnja
dijelova i montaža u automobil.