Dubina utora pneumatika po gaznoj površini mora biti viša od tvornički dopuštene dubine označene TWI oznakama, odnosno ako iste ne postoje, najmanja dopuštena dubina je 1,60 mm
Znate li što piše u Pravilniku o tehničkim uvjetima vozila u
prometu na cestama? Radi se o iznimno važnom dokumentu koji
regulira tehničku ispravnost vozila i opreme. U članku 72.
spominje se sve što je važno za gume na automobilima. Najvažnija
je odradba o minimalnoj dubini utora, pa pročitajte…
Članak 72.
– Pneumatici kao dio opreme vozila, uključujući i rezervne
pneumatike, moraju biti odgovarajući za uporabu na onim vozilima
za koja su namijenjeni, s obzirom na njihove dimenzije, brzinu i
značajkama nosivosti.
– Pneumatici na vozilima moraju odgovarati dimenzijama koje je
odobrio proizvođač, namijenjeni za vožnju brzinom koja je jednaka
ili veća od najveće brzine kojom se vozilo može kretati, ili
najveće brzine koju ograničivač brzine ugrađen na vozilo
ograničava te moraju biti dimenzionirani da izdrže najveće
dopušteno osovinsko opterećenja vozila.
– Pneumatici na istoj osovini vozila moraju biti jednaki po
dimenzijama, obliku šara gazne površine, nosivosti, brzinskoj
karakteristici,vrsti (zimske/ljetne) konstrukciji
(radijalne/dijagonalne itd) i marki/tipu.
– Dubina utora pneumatika po gaznoj površini mora biti viša od
tvornički dopuštene dubine označene TWI oznakama, odnosno ako
iste ne postoje najmanja dopuštena dubina je 1,60 mm.
– Zimski pneumatik je pneumatik čiji je profil, sastav i
struktura gazećeg sloja konstruirana tako da po blatu, zimskim i
snježnim uvjetima postiže bolje rezultate od ostalih cestovnih
pneumatika.
– Zimski pneumatici označeni su oznakama M+S, M.S., M&S ili
oznakom planine sa tri vrha
– Obnovljeni pneumatici na osobnim automobilima i njihovim
prikolicama moraju biti proizvedeni sukladno Pravilniku ECE R108,
a na gospodarskim vozilima i njihovim prikolicama sukladno
Pravilniku ECE R109, te na bočnoj strani pneumatika moraju imati
odgovarajuću homologacijsku oznaku i oznaku RETREAD.
Nekoliko informacija o zimskoj opremi vozila
U Hrvatskoj je zimska oprema obvezna na zimskim dionicama javnih
cesta od 15. studenoga tekuće godine do 15. travnja
iduće godine. Obvezna uporaba zimske opreme odnosi se na sve
vrste motornih vozila bez obzira na vremenske uvjete i stanje
kolnika, izuzev vozila oružanih snaga Republike Hrvatske.
Uređeno je to Odlukom o obveznoj zimskoj opremi (NN
145/2013). U zimske dionice javnih cesta ulazi 839,2 km autocesta
i 1523,3 km državnih i županijskih cesta te 68,1 km državnih
cesta za tranzitni promet iz luka Vukovar, Osijek, odnosno luke i
rafinerije Sisak.
Prema članku 104. novog Pravilnika o tehničkim uvjetima
vozila u prometu na cestama pod zimskom opremom motornih
vozila kategorije M i N čija najveća dopuštena masa nije veća od
3,5 tona, podrazumijevamo:
– četiri zimska pneumatika (M+S) ili
– četiri ljetna pneumatika s najmanjom dubinom profila od 4
mm i s lancima za snijeg koji se postavljaju na pogonske kotače.
Zimska oprema za autobuse podrazumijeva:
– lanci na pogonskim pneumaticima ili zimski pneumatici (M+S)
postavljeni na pogonske kotače.
Autobusi i teretna vozila koja zbog tehničkih razloga ne mogu
postaviti lance na pogonske kotače moraju imati zimske gume (M+S)
na pogonskim kotačima.
Ako policijski službenik zatekne vozilo koje se kreće cestom (na
kojoj je kretanje te vrste vozila zabranjeno) bez zimske opreme
na dijelu ceste i u vrijeme kada je zimska oprema obvezna,
naredit će vozaču da odmah prekine kretanje vozilom ili da
vozilom nastavi kretanje na cesti na kojoj je kretanje te vrste
vozila dopušteno, odnosno da upotrijebi zimsku opremu. U
suprotnom vozaču prijeti novčana kazna od 700 kuna.
Izvor: revijahak.hr