'Bitno da se kotrlja...' koliko ste to već puta čuli od susjeda, rođaka, prijatelja, ili ste to izjavili upravo vi. Ili rečenica 'samo da prođe tehnički...'. Svake godine ista priča...
Krpa se, kao i sve ostalo. Set spojke kupuje se na rate, kupuju
se rabljene gume ili nove egzotičnih proizvođača, pakne i diskovi
imaju prioritet na početku mjeseca, pa nek se spoje rate za
kredit ovog mjesec do iduće plaće… Ne želimo vas baciti u
‘bed’, ali nažalost to je realnost većine hrvatskih vozača. Jer
voziti se mora, a imati automobil na raspolaganju u kući već je
odavno civilizacijski standard, piše portal jutarnji.hr/autoklub.
Da veliki skokovi po pitanju starosti hrvatskog voznog parka nisu
na vidiku svjedoče i najnoviji podaci Centra za vozila
Hrvatske koji kažu kako je prosječna starost automobila u
Hrvatskoj 12,6 godina… I sve dok je tako, prvenstveno
sigurnost, ali i komfor vožnje te ekologija neće biti bolji. Tko
može gleda da kupi mlađi rabljeni, ali opet, to je rabljeni
automobil…
Istina, po prvi put od 2007. podatak o starosti voznog parka je
zeru mlađi, ali ni 12,6 godina ne zvuči obećavajuće. Odnosi se to
na vozila M1 kategorije, dakle motorna vozila namijenjenih
prijevozu putnika koja osim sjedala za vozača imaju najviše osam
sjedala, pa ona za 2018. godinu iznosi 12,64 godine.
Kada je riječ o redovnim tehničkim pregledima, prosječna starost
vozila M1 kategorije iznosi 13,5 godina, a razlika u odnosu na
podatak o prosječnoj starosti od 12,6 godina postoji
zbog toga što od 1. siječnja 2018. godine nova vozila na redovni
tehnički pregled moraju doći tek dvije godine nakon prve
registracije vozila. Novim vozilima smatraju se ona vozila koja
nisu registrirana, nisu bila u prometu i nisu starija od jedne
godine.
Prosječna starost cijelog hrvatskog voznog parka za 2018. godinu
iznosi 14,6 godina, kaže se u priopćenju. U Centru za vozila
Hrvatske kažu kako posebno zabrinjava što je 70 posto vozila u
Hrvatskoj staro deset i više godina! Dakle i 20, i 30! Prema tim
podacima, kod nas ljudi voze oldtimere, ali ne iz gušta nego iz
potrebe.
Zanimljiv je i podatak o broju vozila s neispravnim sklopom na
osnovnom redovnom tehničkom koji je prošle godine
iznosio 628.267! Najveći broj nedostataka pritom se odnosio
na odnosi na sustav kočenja, osvjetljavanje i signalizaciju
te osovine, kotače, pneumatike i ovjes.
Da, i dalje krpamo…