Održavanje vozila

ULJE U KOČNICAMA Vrlo bitna tekućina na koju mnogi zaboravljaju

Na tehničkim pregledima redovito se kontrolira razina vlage u kočničkoj tekućini, a ukoliko priješe granicu od 3% neophodno je napraviti izmjenu ulja u kočnicama

Izmjena ulja u kočnicama izuzetno je važna za pravilan rad
kočnica i trošak izmjene ništa je u usporedbi s
potencijalnom štetom koja može nastati na automobilu. Šteta se
dijeli na dvije vrste, prva je korozija na važnim dijelovima
sustava, a druga je šteta na limariji i potencijalne ozljede koje
nastaju produljivanjem zaustavnog puta. Ulje u kočnicama mora
moći izdržati visoke temperature jer se zagrijavanjem kočnica
temperatura prenosi i na kočničku tekućinu, a ukoliko je u njoj
veliki postotak vlage, dogodi se da pedala u teškim uvjetima
propada, a djelovanje kočnica drastično slabi.

Servisiranje vozila izuzetno je važno, pogotovo kada su gume,
kočnice i ovjes u pitanju. Kod kočnica se najčešće
zaboravlja da je ulje potrebno promijeniti svake dvije godine.
Naime, vlaga zadire u sustav i može napraviti mehaničku štetu s
obzirom da korozija nagriza pokretne čelične dijelove. Jasno, čak
i aluminijski dijelovi u slučaju sustava s aluminijskim
čeljustima nisu imuni na probleme s vlagom. Na tehničkom pregledu
redovito se provjerava vrelište ulja za kočnice i po njemu se
može zaključiti je li ulje još dobro ili ga valja zamijeniti,
piše portal
autozona.rtl.hr
.

Izmjena ulja u kočnicama posao je za profesionalce. Može se
raditi na više načina, ali najbolji je ispuštanje ulja na
odzračnike na čeljustima i istovremeno dolijevanje ulja u posudu.
Kada se posao izvede na taj način nije potrebno posebno
odzračivati sustav, no svejedno se može provesti procedura kako
biste bili sigurni da u sustavu nema zraka. Podsjetimo, tekućina
nije stlačiva, no zrak jest. Hidraulički sustav može pravilno
raditi samo ukoliko u njemu nema zarobljenog zraka.

Nakon što se istjecanjem vidno prljavog ulja počinje nazirati ono
svježe koje smo nadolijevali u posudu, odzračnici se mogu
zategnuti i posuda nadopuniti do oznake MAX svježim uljem. Valja
pripaziti na neka osnovna pravila: svako ulje ima DOT oznaku. Ne
smije se nadolijevati ulje niže DOT oznake. Za primjer, uljem DOT
4 specifikacije ne smijete nadoslijevati sustav u kojem je već
ulje DOT 5 specifikacije. Serviseri to dobro znaju, amateri se
ponekad zbune.

Ukoliko sustav želite potpuno isprazniti i sve odzračivati i
napuniti ispočetka, i za to postoji procedura. Prvo valja u
prazan sustav naliti ulje u posudu, zatim pedalom napumpati tlak
u sustavu. Pedala će propadati, ali zadržite ju pritisnutom dok
netko ne otpusti odzračnik i pustite ju tek kada ga pomoćnik
stegne. Postupak se ponavlja sve dok pedala ne postane tvrda.
Odzračivanje se vrši od najdalje kočnice prema onoj najbližoj,
gledamo prema duljini tlačnog voda.

Izmjena ulja u kočnicama vrlo je jeftina u usporedbi sa štetom i
žrtvama koje mogu nastati zanemarivanjem tog dijela
održavanja. Jedno ćete odmah primjetiti: auto na kojem ste nakon
duljeg vremena promijenili ulje u kočnicama kočit će puno bolje,
reagirati brže na pedalu i izdržati veća opterećenja prilikom
dugih kočenja na nizbrdicama. Na vozilima s klasičnim automatskim
mjenjačem na kojima nema efekta kočenja motorom posebno je važno
paziti na stanje kočničkog sustava.

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije