Hrvatske autoceste

NOVI NAČIN NAPLATE: Kako će se kontrolirati plaćanje cestarine?

Vlada je konačno odlučila na koji će način naplaćivati korištenje autocesta u Hrvatskoj. Očito je postojeći sustav zastario i nedovoljno efikasan, te jako skup za provođenje

Samo što je predstavljen novi način naplate cestarine na
hrvatskim autocestama, o čemu možete opširno pročitati u članku
portala automobili.1klik.hr, vozači su odmah počeli
nalaziti razne načine kako novi sustav prevariti i kako platiti
što manje od predviđenog. Dok se takvi pristupi ne usavrše i
vidimo kako funkcioniraju u praksi, objasnit ćemo kako će se
novim sustavom naplate kontrolirati naplata cestarina na
autocesti.

Kada je u pitanju naplata cestarine na autocesti po novom
sustavu, stvar se ovako odvija. Vozač ulazi na autocestu, a svi
podaci o registraciji vozila se uzimaju te odlaze u kontrolnu
sobu u kojem je osoba zadužena za nadzor. Novi sustav naplate
cestarine na autocesti je bez zaustavljanja vozila, a sama
naplata cestarine se u novom slučaju izvodi unaprijeđenim ENC
uređajem ili očitavanjem broja s registarske tablice na vozilu.

Radi se o novom elektroničkom sustavu DSRC (Dedicated Short-Range
Communications) i sustavu automatskog čitača registarskih oznaka
ALPR (Automatic number-plate recognition). Dakle kada vozilo uđe
na autocestu u kontrolnoj sobi znaju sve podatke o tom vozilu, a
pri tom će nadgledati pokušava li besplatno proći autocestom.

Opisani novi sustavi naplate cestarine u jednom satu imaju
kapacitet od 3.000 vozila, što je 10 puta više s obzirom na to
kako danas s blagajnicima mogu obaviti samo 300 vozila u satu.
Uočeni prekršitelji oko naplate cestarine bit će prepoznati
odmah, te će biti dojavljeni timovima na izlazima s autoceste
koji će naravno u takvom slučaju naplaćivati kazne, piše portal
automobili.1klik.hr.

Povezani sadržaj
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije