Tehnički pregled

JAPANCI SE NAJBOLJE DRŽE nakon 10 godina, a dobri su i Nijemci

Statistika otkriva da najbolje na tehničkom pregledu u Hrvatskoj prolaze japanski auti, a stare Lade su prava opasnost na cestama. Pada ih čak 42 posto

U hrvatskoj realnosti prosječan automobil je stariji od 12
godina, a kupci, iako bi najviše željeli kupovati nove aute,
najčešće biraju rabljene koji su već ‘ušli u godine’. Takvi auti,
naravno, mnogo se više kvare od novih pa je pouzdanost starijih
automobila vrlo važan podatak prilikom kupnje.

U Hrvatskoj uglavnom vlada mišljenje da se, kad zađu u godine,
najbolje drže japanski i njemački auti, što nije daleko od
istine. Kako pokazuju statistike Centra za vozila Hrvatske,
među automobilima starijima od deset godina na tehničkom pregledu
najbolje prolaze japanske marke, piše portal 24sata.hr.

Najmanje na tehničkom pregledu padaju modeli Toyote, marke
koja je ionako u svijetu na dobrom glasu prvenstveno zbog
trajnosti svojih automobila. Iznenađenje na drugome mjestu
je Jeep, a treća je još jedna japanska marka – Suzuki.
Među deset najboljih još su tri japanske marke
– Honda, Nissan i Mazda. Stoga se može
zaključiti da poslovična kvaliteta japanskih automobilaa nije
samo mit, nego realnost. Od europskih marki najbolji
su Smart, BMW i Mercedes. 

Bez iznenađenja među najlošijima

Među najlošijima nema iznenađenja. Gotovo svaka
druga Lada padne na tehničkom pregledu. Samo malo bolju
prolaznost imaju modeli srpske Zastave, a neslavni ‘Top
3’ kompletira korejski Daewoo. Daewoo i Zastava više
uopće ne proizvode automobile, dok Lada svoje aute već nekoliko
godina ne prodaje na našem tržištu. Nasreću, broj opasnih Lada,
Zastava i Daewooa koji voze našim cestama relativno je
malen.  Ukupno ih ima manje od 20.000 što je neznatno u
odnosu na brojku od 1,66 milijuna auta koji trenutačno voze
cestama u Hrvatskoj.

Podaci njemačkog TÜV-a, po konkretnim modelima, vrlo su slični
rezultatima u Hrvatskoj. Među autima starima između 10 i 12
godina najmanje nedostataka ima Porsche 911, no odmah iza
njega slijede Toyota Corolla Verso, Mazda 2, Ford
Fusion i Toyota Corolla. Dakle, tri japanska i dva
njemačka modela su među pet najboljih. 

Ipak, ove statistike nisu samo uvid u kvalitetu pojedinih marki
auta, nego i u to koliko se njihovi vlasnici brinu za njih.
Logično da vlasnik starog Porschea ulaže više pažnje i novca u
održavanje svojeg auta nego vlasnik starog Daewooa ili Lade. Oni
mehaničaru u pravilu idu tek kad ne prođu na tehničkom ili kad
automobil stane.

Najbolji i najgori automobili na tehničkom
pregledu:

1. Toyota 17,88 %
2. Jeep 20,56 %
3. Suzuki 22,70 %
4. Smart 22,85 %
5. BMW 22,94 %
6. Honda 23,22 %
7. Mercedes 23,70 %

29. Zastava 37,92 %
30. Lada 41,79 %

Povezani sadržaj
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije