Pripazite!

NOVI UREĐAJI mogu krivo zaračunati cestarinu

Zbog vremenskih uvjeta svjetlosni snop se može prekinuti, pa uređaj zaračunava krivu cestarinu, priznaju u HAC-u

‘Gledala sam stranca u autu ispred sebe. Na ekranu se ispisalo da
je išao iz Osijeka kao i ja, a račun mu je bio 185 kuna. Je li
moguće da je cestarina poskupila, pomislila sam’, rekla je
Osječanka.

Prošli četvrtak vozila je autocestom iz Osijeka za Zagreb.
Umetnula je svoju karticu za cestarinu i njoj se očitalo da za
istu dionicu mora platiti 135 kuna. Umetnula je 200 kuna u uređaj
koji joj je vratio 65 kuna, ali nije izdao račun.

– Račun sam trebala jer sam išla na službeni put. Zaposlenik
Hrvatskih autocesta rekao mi je da su uređaji novi, da nemaju
papira za ispis računa i da se još ‘uhodavaju’ – ispričala
je.

Složena kategorizacija

Dobila je adresu elektronske pošte na koju može poslati prigovor.
Mučilo ju i što je uređaj strancu dao krivi račun. Iz HAC-a su
rekli da uređaji svjetlosnim zavjesama mjere visinu vozila i
broje osovine kako bi prepoznali kategoriju i formirali cijenu.

– Ponekad se svjetlosni snop prekine pa uređaj zaračuna krivu
cestarinu. To se može dogoditi zbog vremenskih uvjeta.

Zbog specifične kategorizacije vozila u Hrvatskoj koja obuhvaća
visinu, broj osovina i najveću dopuštenu masu, moguće su greške
kod graničnih skupina. Zato smo uveli nadzorni centar u kojem
pratimo rad uređaja na svim lokacijama i ispravljamo moguće
pogreške – odgovorili su iz HAC-a.

Kažu da su uređaji od 12. do 16. lipnja izdali 39.000 računa, a
bilo je samo sedam pritužbi. Četiri na naplatnoj postaji Zagreb
istok i tri na postaji Bregana.

Automatska provjera 

U tom razdoblju kroz Naplatnu postaju Zagreb istok prošlo je
71.473 vozila, a 17.782 kroz naplatu na automatima, a reklamaciju
je podnijelo 0.022 posto vozača. Tko misli da mu je krivo
kategorizirano vozilo, može stisnuti tipku za pomoć i javit će mu
se djelatnik HAC-a. Može nazvati i besplatni telefon 0800 0422.

– Djelatnik HAC-a će zaprimiti prigovor koji se automatski
ubacuje u aplikaciju i prosljeđuje službi za reklamacije. U roku
od 15 dana vozač će dobiti odgovor. HAC ima automatiziran sustav
provjere podataka koji može upariti vozilo sa snimke videokamere
i transakciju te provjeriti je li došlo do greške. Mogućnost
manipulacije je gotovo nikakva – objasnili su iz HAC-a.

Račun treba zatražiti 

Vozači mogu poslati prigovor i elektronskim putem na
adresu info-naplata@hac.hr.

Iz HAC-a upućuju vozače da prije plaćanja pogledaju uređaj jer se
na zaslonu ispisuje cijena cestarine, ulazna postaja, skupina
vozila kojoj pripada. Ako postoji problem, mogu automatski
pozvati pomoć pa će supervizor ručno odrediti ispravnu skupinu
vozila, piše portal 24sata.hr.

Što se tiče računa, iz HAC-a ističu da se on ne ispisuje
automatski, nego da vozači moraju obratiti pozornost na tipku za
izdavanje računa. Tek ako je stisnu, račun će se ispisati.

Povezani sadržaj
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije