Tehnika i sigurnost

Zabrinjavajuća starost voznog parka u Hrvatskoj

Hrvatska u gotovo svim kategorijama ima relativno star vozni park, pa su osobni automobili u prosjeku stari 12,6 godina

Nadalje, prema podacima Centra za vozila Hrvatske, mopedi su
prosječne starosti 12,5 godina, dok su traktori prosječno stariji
od 30 godina. Statistike toga centra pokazuju da je u 2018.
godini u Hrvatskoj bilo registrirano 79.935 rabljenih, te 61.745
novih osobnih automobila, ali i da uvoz rabljenih osobnih
automobila raste svake godine, posebno nakon ulaska Hrvatske u
Europsku uniju.

Zabrinjavajući je podatak da je čak 68,4 posto automobila
starije od desetljeća. Osim navedenih kategorija, autobusi su u
prosjeku stari 11,7 godina, teretni automobili 11,4 godine,
priključna vozila 19,1 godinu, piše portal slobodnadalmacija.hr.

‘Starost vozila utječe na ispravnost, ali i samu opremu pojedinog
vozila koja u slučaju nedostatka suvremenih tehnologija znači
bitno manju sigurnost. Primjerice, ako analiziramo strukturu
osobnih automobila prema sustavu kočenja, više od 400 tisuća
vozila registriranih u 2018. godini nije imalo niti jedan
suvremen sustav kočenja (ABS ili ABS+ESP), što može uvelike
utjecati na sigurnost u prometu’, kažu u Centru za vozila
Hrvatske.

Prošle je godine, primjerice, na 431.538 vozila utvrđena tehnička
neispravnost zbog koje su ta vozila isključena iz prometa do
trenutka kada su uklonjeni kvarovi i nedostaci. S druge strane,
Europska komisija postavila je cilj da se u razdoblju od 2020. do
2030. godine smanji broj smrtno stradalih u prometu za 50 posto.

Pomoćnik uprave za tehničke poslove Centra za vozila Hrvatske
Goran Pejić istaknuo je da se taj cilj može
ostvariti jedino snažnijom suradnjom svih sudionika
odgovornih za sigurnost u prometu na cestama, boljim nadzorom i
ciljanim financiranjem mjera.

‘Radnje koje se razmatraju uključuju prije svega sigurnost vozila
i primjenu najnovijih tehnoloških dostignuća kao što su sustavi
pomoći vozačima. Na taj način izbjegle bi se mnoge prometne
nesreće i zaštitili pješaci i biciklisti. Naša dužnost je
smanjiti broj tehnički neispravnih vozila koji je s obzirom na
prosječnu starost još uvijek prilično visok’, istaknuo je Pejić.

Povezani sadržaj
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije