Pregled će biti moguć samo s njihovih servera?

Proizvođači automobila žele maksimalno ograničiti pristup podacima o vozilima neovlaštenim servisima

S jedne strane, razvoj novih rješenja omogućit će online osvježavanje softvera i funkcionalnosti na automobilu, a s druge, onemogućit će se neovisnim servisima da pristupe ključnim podacima o vozilu

Iza kulisa svega što se događa u automobilskoj industriji, novih
modela, električnih automobila i autonomnih vozila događa se
nadmudrivanje koje će osjetiti svi europski građani.

Svjetska automobilistička federacija (FIA) naručila je studiju od
konzultantske tvrtke Quantanalyse te Schönenberger Advisory
Services. Cilj je bio utvrditi kako će na cikluse servisiranja
automobila djelovati novi tržišni odnosi i tendencije, odnosno
financijski pritisak na proizvođače automobila, koji se susreću
sa sve većim troškovima (razvoj autonomnih i električnih
automobila, integracija mrežnih sadržaja u automobile,
konkurencija softverskih tvrtki…). 

Proizvođači automobila razvijaju modele po kojima će se podacima
u vozilima moći pristupiti samo putem njihovih servera, odnosno
onemogućit će se – da pojednostavimo priču – neovlaštenim
servisima da pristupaju tim podacima.

S jedne strane, razvoj novih rješenja omogućit će online
osvježavanje softvera i funkcionalnosti na automobilu (kao što je
već slučaj na Teslinim vozilima), a s druge, onemogućit će se
neovisnim servisima da pristupe ključnim podacima o vozilu.

Dakle, intencija je da servise obavljate u ovlaštenoj servisnoj
mreži. Anketa koju je provela FIA pokazuje da europski potrošači
podržavaju online nadopunjavanje softvera i funkcionalnosti (te
žele i platiti), ali žele zadržati slobodu da sami izaberu tip
servisa u kojem će održavati svoj automobil.

Onemogući li se neovisnim servisima da pristupe automobilima
europski vozači će platiti dodatnih 15 milijardi eura na servise
do 2025. godine ili 32 milijarde eura do 2030. godine. Ogroman
novac je na stolu, a automobilski proizvođači su ga odlučili
pospremiti u svoje džepove, piše portal revijahak.hr.

Sad je na europskim regulatorima da procijene koliko će toga
dopustiti proizvođačima automobila, odnosno jesu li njihovi
poslovni modeli u skladu s praksom zaštite potrošača.

Povezani sadržaj
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije