Dijelovi

Uvoz/unos školjke vozila: U pravilu se ne plaća porez, ali…

Carinski ured će pregledom školjke i analizom dokumentacije utvrditi i slijedom toga izdati mišljenje o poreznom statusu, odnosno utvrditi radi li se u konkretnom slučaju o predmetu oporezivanja

Prekucavanje šasije! Aktivnost koju će kao mračnu i nezakonitu
rabotu detektirati i oni koji ne vide nikakvu razliku između
pojmova kao što je šasija, karoserija, limarija i primjerice
gedore. Prekucavanje šasije miriše na ilegalu i motorno ulje
nehajno obrisano o radnu ‘manduru’ onih koji to čine u
polumračnim garažama smještenim na osami neke neimenovane
periferije.

Vjerojatno ta imaginarna scena u našim glavama nema nikakve veze
s realitetom i suvremenim postupanjem kojim se taj nedopušteni
segment ‘poslovanja’ s ukradenim vozilima zapravo čini.
Stereotip ostaje stereotip. U svakom slučaju bitno je
‘spariti’ dokumentaciju i vozilo i gurnuti ga u ruke novog
vlasnika. Naravno uz primjerenu novčanu naknadu.

Uzgred budi rečeno ono što nazivamo kolokvijalno brojem šasije
zapravo je VIN oznaka (Vehicle Identification Number).
Kombinacija 17 brojki i slova kojom je vozilo individualizirano
tj. kojim se dokazuje njegov identitet. Nešto kao naš
OIB. Svaki kupac polovnog vozila po povoljnoj cijeni zna da
je provjera VIN oznake ključ provjere vozila, uz dakako provjeru
kilometraže, stanja vozila te prešućivanja nesreća i sudara u
kojima je vozilo sudjelovalo.

Nije naravno, uvijek sve vezano uz ‘novi broj
šasije’ ilegalno i mutno. Zapravo nisu uopće rijetki
slučajevi u kojima nakon prometne nesreće službeni procjenitelj
utvrdi totalnu štetu na vozilu. Procjenitelji zapravo utvrđuju
što je s ove a što s one granice ekonomske opravdanosti popravka
vozila.

Kad je trošak popravka tako velik da nije opravdan popravak iz
ekonomskih razloga, osobito ako je vozilo staro, proglašavaju
totalku. Njima totalka a vama zlata vrijedno. Vas da se pita,
nije to ništa strašno i dalo bi se popraviti, osobito ako
poznajete ljude,
Neki će se takvog vozila pokušati što prije riješiti prodavši ga
u bescjenje.

Takva će vozila završiti ili u starom željezu ili poslužiti za
rezervne dijelove, a neki će vozila nakon totalke vratiti u
život. Reinkarnirati ih. Ima onih koji su poprilično vični i
spretni da od više vozila tj. dijelova više vozila sklepaju jedno
novo ma koliko se to ostatku puka činilo komplicirano i
zahtjevno.

U svrhu vraćanja u život vozila, neki se odlučuju i za uvoz
odnosno unos školjke kao zamjenskog dijela oštećenog motornog
vozila. Kakav je porezni tretman takvog uvoza s obzirom na Zakon
o posebnom porezu na motorna vozila? Kada trebate odgovor na tako
specifično pitanje, uvijek valja posegnuti za meritornim i
kvalificiranim tj. nadležnim davateljem odgovora. Nemojte nikada
slušati druge koji negdje nešto načuli o nečem ili je netko
njihov to radio ovako ili onako.

Uvijek, uvijek upit valja postaviti upravo onom tijelu ili
instituciji koja će u konačnici odlučivati upravo o tom pitanju.
Kad je riječ o porezima, prava adresa je Ministarstvo financija,
a kada je riječ o uvozu nema meritornije i pozvanije adrese da se
o tome očituje doli one Carinske uprave.

Stoga vam donosimo uputu o postupanju i mišljenje koje je
Carinska uprava Središnji ured dala upravo o unosu školjke kao
zamjenskog dijela oštećenog motornog vozila (klasa:
410-19/17-11/915 27. ožujka 2017).

Prema mišljenju Carinske uprave, u situaciji kada se mijenja
školjka motornog vozila čime će motorno vozilo dobiti novi broj
šasije u registarskim ispravama, a motor koji se ugrađuje je dio
motornog vozila koje je već registrirano u Republici Hrvatskoj,
ne nastaje obveza plaćanja posebnog poreza propisanog Zakonom o
posebnom porezu na motorna vozila. Dakle, ne nastaje obveza!
Međutim, to se samo po sebi ne podrazumijeva. Treba poduzeti
određene korake.

Carinska uprava ističe kako je osoba koja unosi ili uvozi školjku
kao zamjenski dio oštećenog motornog vozila, obvezna prije
postupka atestiranja/registracije motornog vozila dovesti
predmetnu školjku u carinski ured nadležan prema svom sjedištu
ili prebivalištu te priložiti potrebnu dokumentaciju. Carinski
ured će pregledom školjke i analizom dokumentacije utvrditi i
slijedom toga izdati mišljenje o poreznom statusu, odnosno
utvrditi radi li se u konkretnom slučaju o predmetu oporezivanja.

Znači u slučaju zamjene školjke motornog vozila, carinski ured će
izdati mišljenje da ne nastaje obveza plaćanja posebnog poreza
propisanog Zakonom o posebnom porezu na motorna vozila, ako su za
to ispunjeni uvjeti, dok će u suprotnom izdati porezno rješenje o
naplati posebnog poreza na motorna vozila.

Nadležno tijelo neće izvršiti registraciju vozila koje zamjenom
dobiva novi broj šasije u registarskim ispravama bez navedenog
mišljenja nadležnog carinskog ureda ili poreznog rješenja o
obračunu i naplati posebnog poreza na motorna vozila. Dakle put
pod noge pa u carinski ured, savjetuje portal revijahak.hr.

Povezani sadržaj
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije