Tehnika

Audio sustavi u automobilima

Samsung je vlasnik Harmana, a on proizvodi audio sustave u automobilima koji nose imena: JBL, Harman Kardon, Infinity, Mark Levinson, Revel i Lexicon te Bang&Olufsen i Bowers&Wilkins

Audio sustavi u automobilima posebna su priča i nerijetko
zahtijevaju tim inženjera i audio stručnjaka brojniji od
nogometne momčadi – s pričuvama na klupi, trenerskim timom i
upravom. Svi će reći da je veliki izazov složiti dobar zvuk u
automobilu.

Ključni dizajneri audio sustava u razvojnoj fazi jednog
automobila sjest će s proizvođačem i dogovoriti ciljeve: je li to
kvaliteta ili što niža cijena? Glavni preduvjet koji se ne
mijenja je što manja masa. Kućna pojačala ili zvučnici imaju
ponekad i više od 50 kilograma, a u automobilu sve mora biti
oslobođeno nepotrebne mase.

Audio sustavi u vozilima teže tek par kilograma (oko 4.5 kg u
prosjeku, a u hibridima i električnim vozilima malo više od 2
kilograma), a pritom moraju biti kvalitetni. U automobilskim
zvučnicima (za izradu magneta) koriste se kemijski elementi
poput neodimija, koji je izrazito lagan.

A sad o zaprekama: svi zvučnici zaštićeni su rešetkama
(mrežicama). One su posebno izazovne jer utječu na akustiku.
Metalne su bolje od plastičnih – akustički su otvorenije. Izazov
inženjerima su i materijali jer sjedala od tkanine upijaju
zvukove iz visokog spektra, a kožna sjedala ih odbijaju. Zbog
toga, recimo, u Hondi rade dvije vrste zvuka, jedan za
unutrašnjost sa sjedalima od tkanine, a drugi za kožna sjedala!

U Acuri, Hondinom premium brendu, za svoje modele MDX i RLX
mijenjaju tip audio sustava ovisno o tome radi li se o benzincima
i hibridnim modelima. Hibridi su čvršći, imaju veću masu i
mijenjaju karakteristike zvuka. Nevjerojatno, zar ne? U Acuri RDX
čak su ugradili visokotonce u plafon vozila kako bi se zvuk
ravnomjernije širio u kabini.

Svi uglavnom smještaju subwoofere na najprikladnije mjesto, u
prtljažnike vozila, jer ljudsko uho ne može precizno odrediti
izvor bas frekvencija. Proizvođači taj naš manjak obilato
koriste. Zvučnici u vratima testirani su na ekstremno visoke
i niske temperature te vlagu. Oni su najizloženiji vremenskim
neprilikama jer vrata često otvaramo, a nerijetko ih slučajno
zapljusne malo vode ili kiše. I to trebaju izdržati.

Sad nešto i o proizvođačima. Naučili ste u automobilima vidjeti
razne audio sustave s potpisom, ali stvari su mnogo
jednostavnije. Samsung je vlasnik Harmana, a on proizvodi audio
sustave u automobilima koji nose imena: JBL, Harman Kardon,
Infinity, Mark Levinson, Revel i Lexicon. Također Harman
proizvodi Bang&Olufsen te Bowers&Wilkins sustave za
automobile, piše portal revijahak.hr.

Redom su to velika i kvalitetna imena audio industrije ili
samostojeći audio brendovi za vozila, ali u njihovo ime
automobile zapravo oprema Harman. Piše li na zvučnicima vozila
Fender, ELS ili Blue Note proizvođač je Panasonic. Naravno, neki
proizvođači poput Bosea toliko su veliki da svoje sustave za
automobile izrađuju sami.

Na kraju, neovisno o brendu, položaju zvučnika i sličnim
detaljima, ako ste platili vrhunski zvuk u automobilu, morate ga
i dobiti, a upravo je u tome čarolija rada inženjera.

Povezani sadržaj
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije