Zagađuju i kad ne voze

Znate li što je ‘Test isparavanja’ koji je obavezan od 1. rujna?

Kad je vozilo parkirano, povećanje vanjske temperature i utjecaj sunčevog zračenja mogu potaknuti štetna isparavanja iz automobila i taj će novi test pratiti upravo to

Od rujna 2018. godine Europska unija je nametnula proizvođačima
automobila obavezan WLTP test emisija štetnih plinova i realnijih
mjerenja potrošnje gorive na automobilima. Sve je to rezultiralo
velikim kaosom jer mnogi proizvođači nisu reagirali na vrijeme,
testirali svoje vozila te dobili certifikate, a neki poput
Volkswagena imaju toliko mnogo modela (varijanti motora i
mjenjača) da nisu stigli sve testirati – neki modeli još nisu
dostupni jer čekaju testiranje.

Zbog toga mnogi automobili nisu bili u prodaji, a u ljetnim
mjesecima, prije inauguracije WLTP-a, mnogi su proizvođači nudili
velike flote svojih vozila testiranih po starom NEDC sustavu s
velikim popustima (na velikim europskim tržištima, nas su
popusti, naravno, zaobišli). Sve je to rezultiralo nervozom
kupaca i gubitcima u autoindustriji koji se mjere u milijardama
eura.

Sada pak prijeti nova kriza u europskoj automobilskoj industriji
jer će od 1. rujna 2019. godine biti obavezan i ‘Test
isparavanja’, koji se nastavlja na WLTP test i opet će ga morati
proći svi automobili.

Što je ‘Test isparavanja’?

Vozila će biti zatvorena u posebne komore i motori će biti
ugašeni. Pratit će se isparavanja štetnih organskih spojeva,
odnosno benzinskih i dizelskih para.

Kad je vozilo parkirano, povećanje vanjske temperature i utjecaj
sunčevog zračenja mogu potaknuti štetna isparavanja iz automobila
i taj će novi test pratiti upravo to. Sva vozila imaju posebne
sustave (kanistre) koji skupljaju štetne plinove dok stoje, ali i
oni se mogu napuniti i propuštati.

Očekuje se da dizelski modeli zbog karakteristika goriva ne bi
trebali imati previše problema s ovim mjerenjem, ali za njih je
pripremljeno jedno posebno ispitivanje. Naime, na dizelašima će
se pratiti takozvana emisija dušikovih oksida u realnim uvjetima
(RDE). Bit će im dopušteno da u cestovnim uvjetima emitiraju do
2.1 puta više dušikovih oksida nego u laboratorijskim uvjetima,
odnosno neće smjeti emitirati više od 168 mg/km NOx.

Oba certifikata su obvezna od 1. rujna 2019. i većina proizvođača
oformila je posebne timove koji će se baviti samo njima – kako ne
bi bilo problema s prodajom automobila, odnosno kašnjenjima s
testiranjima.

Samo u listopadu i studenom 2018. godine u Njemačkoj je
industrijska proizvodnja pala 1.9 posto, a veliki udjel u toj
statističkoj činjenici ima i pad proizvodnje automobila zbog
kaosa s WLTP-om, piše portal revijahak.hr.

Povezani sadržaj
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije