Stroži standardi

A tko će ih kupiti? ‘Prijeti nam veliko poskupljenje automobila’

Kako do toga ne bi došlo, Udruženje trgovine motornim vozilima i dijelovima HGK zalaže se za zadržavanje tzv. koreliranoga modela mjerenja do 1. siječnja 2020. godine, poručuju iz HGK

Budući da početkom iduće godine u Europskoj uniji na snagu
stupaju stroži standardi mjerenja emisija CO2 (WLTP), a
upravo je emisija toga stakleničkog plina jedna od osnova za
izračun oporezivanja vozila, i Hrvatskoj prijeti osjetno
povećanje cijena vozila, piše portal autostart.24sata.hr

– Kako do toga ne bi došlo, Udruženje trgovine motornim
vozilima i dijelovima HGK zalaže se za zadržavanje tzv.
koreliranoga modela mjerenja do 1. siječnja 2020. godine.
Naime, korelirani ili model NEDC 2.0 predložen je na razini Unije
kao prijelazno rješenje – stoji u priopćenju Hrvatske gospodarske
komore.

– Udruženje trgovine motornim vozilima i dijelovima HGK zalaže se
za zadržavanje koreliranoga modela jer smatramo da je
to nužna mjera za ublažavanje pada prodaje vozila –
 rekao je tajnik Udruženja Hrvoje
Paver
.  Paver napominje kako čak i korelirana
metoda NEDC 2.0 povećava emisije CO2 u prosjeku 10 posto, a
prema konkretnom izračunu na primjeru Nizozemske to podiže
cijenu automobila 8,5 posto. 

– No, to je i dalje prihvatljivije rješenje koje bi pomoglo
da se ublaži udar novih standarda na tržište – poručio je
Paver koji smatra da će i Carinska uprava i Ministarstvo
financija uzeti u obzir njihov apel.

Podsjetimo, početkom godine Vlada je usvojila uredbu o
posebnom porezu na motorna vozila, prema kojoj se ne plaća
poseban porez na automobile do 150.000 kuna. S druge strane,
naknade i razredi za emisije dizelskih i benzinskih vozila ostale
su iste. Vlada je posebno odlučila rasteretiti vozila do 150.000
kuna jer čak 65 posto prodanih novih vozila je iz toga cjenovnog
ranga. 

Povezani sadržaj
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije