Na 45,43 posto pregledanih dionica nije utvrđena razina zaštite koju cesta mora pružati prema EuroRAP sigurnosnim standardima
Fakultet prometnih znanosti, kao tehnički partner Hrvatskog
autokluba, koji je nositelj licence EuroRAP/iRAP, u srpnju 2018.,
proveo je inspekciju i kodiranje 10 odabranih dionica autoceste
A3 (Bregana – Zagreb Istok) i 11 dionica autoceste A4 (Zagreb –
Goričan).
Iz rezultata izvješća koje je jučer predstavio u HAK-u vidljivo
je da na 45,43 posto pregledanih dionica A3 i A4 nije utvrđena
razina zaštite koju cesta pruža u slučaju pogreške vozača
uvjetovana postojećim EuroRAP/iRAP sigurnosnim standardima za
osobna vozila. Preostalih 54,57 posto cestovnih segmenata
ocijenjeno je zadovoljavajućim SRS (engleski: Star Rating Score)
ocjenama, od čega je 51,49 posto dionica dobilo tri zvjezdice,
dok je 3,08 posto dionica dobilo četiri zvjezdice.
U Izvješću se navodi da se nedostatci na većem broju lokacija
odnose na postavljanje zaštitne odbojne ograde neposredno uz
stupove nadvožnjaka i portala, čime se ne osigurava dostatna
razina zaštite u slučaju naleta vozila na odbojnu ogradu. Pri
udara vozila u odbojnu ogradu na takvim mjestima, ograda se može
deformirati pa postoji mogućnost udara vozila u stup nadvožnjaka
ili portala. Dr. Marko Ševrović s Fakulteta
prometnih znanosti istaknuo je da su autoceste u Hrvatskoj
najsigurnije ceste, ali i da postoje područja za poboljšanje.
Hrvatske autoceste su pak u postupku javne nabave za izradu
projektne dokumentacije za usklađenje zaštitne ograde sa
zahtjevima iz propisa, a cilj projekta je, navode, povećanje
sigurnosti prometa kroz poboljšanje pasivnih sustava zaštite što
će izravno utjecati na smanjenje posljedica prometnih nesreća.