Savjeti

VOŽNJA NA ‘REZERVI’ Što se s vozilom može dogoditi ako često tako vozite?

Rezerva se ne zove tako bez razloga, to je zaista ono rezervno gorivo koje bi se trebalo koristiti samo u krajnjoj nuždi, odnosno do prve benzinske. Ovo su glavni razlozi zašto biste trebali ranije točiti a ne čekati paljenje upozoravajuće žute lampice

Kada se na ploči s instrumentima upali žuta lampica sa simbolom
crpke za gorivo svakom je jasno da mora stati na benzinsku i
uliti nešto dizela ili benzina u spremnik. No mnogi, svjesni toga
da mogu bezbrižno voziti još pedeset ili više kilometara, odlazak
na benzinsku postaju odgađaju do zadnjeg trenutka. Pritom nisu
svjesni toga koliko vožnja ‘na rezervi’ može biti štetna za
automobil.

Vožnja ‘na rezervi’ najveći je problem kod starijih
automobila. Tijekom godina korištenja na dnu rezervoara skupilo
se podosta smeća i taloga otpadnih tvari koje su na ovaj ili onaj
način dospjele u gorivo ili spremnik goriva ili su pak nastale
zbog korozije samog spremnika.

Prilikom vožnje s malim količinama goriva taj se talog pomiješa s
gorivom, a dio otpadnih čestica, unatoč filteru goriva, dolazi u
motor vozila. Tamo može oštetiti sustav za ubrizgavanje goriva,
pa čak i same cilindre motora, upozorava portal oryx-asistencija.hr.

Velik dio otpadnih čestica u talogu zaustavit će filter, no zbog
vožnje ‘na rezervi’ on će se prije ili kasnije začepiti zbog
čega će auto prestati raditi. Osim što tako nešto može biti vrlo
neugodno ako se nalazite na duljem putu, i neplanirana izmjena
filtera može biti trošak.

Ako vozite ‘na rezervi’ i zbog toga ostanete bez benzina možete
oštetiti neke komponente motora a drugima skratiti vijek
trajanja. Naime, pumpe goriva i dijelovi sustava za ubrizgavanje
hlade se upravo gorivom koje transportiraju.

Dok rade ‘na prazno’ ili na prekide jer upravo ponestaje
goriva u ekstremnom slučaju mogu se pregrijati te potpuno
uništiti ili trajno oštetiti. A to često znači popravke u iznosu
nekoliko tisuća pa i desetina tisuća kuna, ovisno o motoru.

Kako  bi se ovakve situacije izbjegle preporučljivo je
vozilo nadopuniti gorivom nakon što razina u spremniku padne
ispod 50%. Tako ćete se voziti opuštenije i bezbrižnije, a to je
i bolje za vaš automobil.

Povezani sadržaj
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije