440.000 vozila nije prošlo

Razlozi pada na tehničkom: Ovo su auti s najmanje i najviše kvarova

Od ukupno 2,065.038 pregledanih vozila na tehničkom nije prošlo 439.999, a pronađeno je 1,579.100 grešaka

S obzirom na to da je prosjek starosti osobnih automobila u
Hrvatskoj 13 godina (ukupno svih vozila 13,99 godina), za mnoge
vozače je odlazak na tehnički pregled pravi stres. Obavljaju se
hitni servisi i krpa se ono najosnovnije kako bi se dobila
naljepnica tehničke ispravnosti za idućih godinu dana.

I bez obzira na to, svako peto vozilo, točnije 439.999 (21,31%)
od 2,065.038 lani ukupno pristiglih na tehnički pregled nije
prošlo, što je na razini statistike iz prošlih pet godina. Dakle,
ne izgleda nimalo bajno, ali to je uobičajena hrvatska
statistika.

Prosječno su vozila koja nisu iz prve prošla tehnički pregled
imala čak 3,6 grešaka, a nađeno je ukupno 1,579.100 grešaka. A
ono što posebno zabrinjava jest što je daleko najviše, čak 29,87
posto odnosno ukupno 471.681 greška zabilježena na uređajima za
kočenje.

Druga najčešća greška je na uređajima za osvjetljenje i
signalizaciju, s 352.739 pronađenih nepravilnosti. Tu spadaju
nepravilni nagib kratkog odnosno dugog svjetla, kao i zamućena
stakla svjetala. Slijede neispravnosti osovina, kotača, guma i
ovjesa s 181.462 greške, a ova opasna kategorija sadrži, između
ostalog, istrošene gume za što su krivi vozači, ali i problem s
ovjesom vozila, za što su najčešće krive naše loše ceste.

Zavariti auspuh za 100 kn

Jedna od kategorija gdje pada najveći broj automobila je i
ekotest s 129.182 zabilježene greške. S obzirom na to da se
ponovljeni tehnički pregled ne naplaćuje u roku od 15 dana od
pada na prvom tehničkom pregledu, ali se ponovljeni ekotest
naplaćuje 50%, nemojte ponavljati pregled prije odlaska
mehaničaru i saniranja problema.

Dakako, bez obzira na to što je ponovljeni pregled besplatan u
roku od 15 dana, nemojte ni na ponovljeni pregled ići ako niste
popravili ostale greške. Mnogo ih pada na ekotestu zbog
neispravnosti na motoru (lošija varijanta) ili na ispušnom
sustavu, koji se može u nekim situacijama varenjem popraviti već
za manje od 100 kuna.

Dobro je znati da u vozilu treba imati svu potrebnu opremu poput
rezervnih žaruljica i kutije prve pomoći. S obzirom na starost
voznog parka, nije iznenađenje što je na 68.976 vozila uočena
neispravnost na karoseriji, a hrđa koja se proširila na
automobilu valjan je razlog za pad na tehničkom pregledu.

Saniranje hrđe nije malen i jeftin zahvat, doduše, možete naći
limara koji će zakrpati hrđu i proći tehnički pregled, ali iduće
godine ćete imati isti problem, pa je bolje to riješiti kako
treba.

Vozimo najviše Volkswagena

Zanimljivo je vidjeti koje marke vozila imaju najmanje grešaka.
Prema statistici CVH raspoređeni su u više kategorija, a nama je
najzanimljivija ona s vozilima iznad 10 godina. U tom razredu je
najbolja Toyota s 18,89% neispravnih od ukupno 21.335 automobila,
pa slijede Jeep, Smart, BMW, Mercedes, Volvo, Chevrolet, Mazda,
Honda…

S druge strane, najlošije rezultate ima Zastava (uz napomenu da
su i prosječno najstariji auti) s 46,06% neispravnih, a slijede
Lada, Rover, Fiat, Daewoo i Kia. Sedmi je Volkswagen, koji ima
daleko najviše auta starijih od 10 godina u hrvatskom voznom
parku – 182.341, a neispravnih je u 2017. s 32,37% neispravnih,
pa Seat, Ford, Dacia, Opel…

– Kočnice su najčešća uočena nepravilnost na tehničkim
pregledima (471.681), bilo da je riječ o neispravnoj ručnoj
kočnici ili nožnoj kočnici
– Svjetla i uređaji za svjetlosnu signalizaciju bili su
neispravni u 352.739 slučajeva. Tu spadaju greške kod kratkih i
dugih svjetala, pokazivačima smjera…
– Osovine, kotači, ovjes i gume su skupina s 181.462
zabilježene greške. Tu spadaju i potrošene gume, poremećen trag
ovjesa (špur), neispravni zglobovi…
– Ekotest nije prošlo 129.182 vozila, a najčešći razlozi su
propusnost ispušnog sustava, količina CO u sastavu ispušnih
plinova benzinaca, zagušenost i dimljenje dizelskih motora
– Na motorima je uočeno 84.737 grešaka. Najčešće zauljenost
motora, problem s napajanjem gorivom, usisni sustav…

Povezani sadržaj
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije