Prijevara od koje gotovo ne postoji zaštita: Čak ni sudska praksa nije na strani prevarenog kupca

Prijeđenim kilometrima na automobilu moguće je manipulirati, a jedina je zaštita kupnja vozila s jamstvom ili od dobro poznate osobe. Vraćeni kilometri prevara su od koje gotovo ne postoji zaštita

Vraćeni kilometri na vozilima, prema nekim procjenama, u
Europskoj uniji na godišnjoj razini naprave štetu u visini
od oko 9 milijardi eura.

‘O koliko se potencijalno velikom problemu radi, govori podatak
da je njemački autoklub u svome istraživanju nedavno utvrdio da
je svaki treći automobil na jednoj velikoj internetskoj
stranici za prodaju automobila s lažiranom kilometražom, dakle
svaki je treći skinute, manipulirane kilometraže’, rekao
je Kristijan Tićak iz AMS-a.

Hrvatska za to ima lijek, ali vozilo mora biti registrirano kod
nas. Za uvozna vozila to nažalost ne vrijedi, pa je
kupnja ‘stranca’ i dalje kupnja mačka u vreći.

‘Svaki budući vlasnik vozila u bilo kojoj stanici
za tehnički pregled vozila može izvaditi potvrdu sa
takozvanim povijesnim stanjem putomjera, iz koje se onda može
vidjeti je li bilo nekih malverzacija ili ne’, kazao
je Goran Pejić iz Centra za vozila
Hrvatske.

A ako se to i otkrije, osim privatne tužbe, prevarenom kupcu
ne preostaje ništa drugo. ‘Za sada mislim da nekakvih pravnih
mehanizama u Hrvatskoj nema. Europski parlament sugerirao je da
se to rješava i u okviru zakonskih odredbi i na sve druge moguće
načine; kakvi će to načini biti, koliko će to sve trajati, ja baš
nisam optimističan’, rekao je odvjetnik Zoran
Pilipović
.

Rješenje za prevarante postoji, to su čipovi. No autoindustrija
se pravda povećanjem troškova. Ugradnja čipa u novi
automobil stoji manje od jednog eura.

Zbog vraćenih kilometara vlasnik automobila imat će krivi plan
održavanja, što znači da će prekasno mijenjati neke od dijelova
na svom automobilu. Upitna je i sigurnost vozila s lažiranom
kilometražom, piše portal Dnevnik.hr.

‘Iz stanja putomjera može se zaključiti stvarno tehničko stanje
vozila. Dakle, stanje putomjera, odnosno broj prijeđenih
kilometara ima izravan utjecaj na tehničku pouzdanost vozila’,
objašnjava Pejić.

A to je kod nas ionako na klimavim nogama. Prosječna starost
našeg voznog parka gotovo je 14 godina.

Povezani sadržaj
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije