POREZNE OLAKŠICE potiču prodaju, raste udio ‘benzinaca’

Tržište novih automobila u Hrvatskoj već drugi mjesec zaredom raste, i to vrlo snažnim tempom.

U prva dva mjeseca registrirano je 7546 novih vozila, što je čak 2090 više u odnosu na isto razdoblje lani, odnosno porast je od 38,3 posto. Istodobno, samo u ovogodišnjoj veljači u odnosu na isti mjesec lani zabilježen je porast prodaje od čak 46,4 posto jer je u ovogodišnjem najkraćem mjesecu registrirano čak 3840 novih automobila.

Veljača je bila bolja čak i od siječnja ove godine, kad je prodano 3706 novih vozila. Ovakvi rezultati mogu se zahvaliti u prvom redu novim poreznim olakšicama pri kupovanju novih automobila.

Točnije, smanjen je poseban porez na motorna vozila (PPMV), dok je istodobno pravnim osobama omogućeno kupovanje novih automobila uz priznavanje odbitka u iznosu od 50 posto od PDV-a. Svi oni koji su stopirali kupovanje u prosincu prošle godine sada su došli na svoje.

Porezne olakšice trebale bi donijeti još bolje rezultate u sljedećim mjesecima, ali pritom ne treba zanemariti činjenicu da se mora povećati broj fizičkih, odnosno pojedinačnih kupaca, koji su lani kupili tek svaki četvrti novi automobil.

U prva dva mjeseca ove godine najprodavanija marka i dalje je Volkswagen s 1123 nove registracije ili 14,88 posto tržišnog udjela, čime je zadržao lidersku poziciju iz prošle godine.

Na drugom je mjestu Škoda s prodanih 1019 novih automobila ili 13,50 posto tržišnog udjela, dok je na trećem mjestu, kao veliko iznenađenje, Suzuki sa 648 prodanih primjeraka (8,59 posto).

Na četvrtom i petom mjestu su Renault i Opel s 494, odnosno 465 novih registracija. Među deset najuspješnijih u prva dva mjeseca još su Hyundai (453), Ford (444), Dacia (328), Peugeot (301) i Audi, kao najuspješniji premium brend na desetom mjestu, s 278 prodanih novih automobila.

U veljači je, za 28 dana, najviše novih automobila prodao Volkswagen, čak 587, što čini 15,29 posto tržišnog udjela. Druga je Škoda s 498 primjeraka (12,97 posto), dok je Suzuki treći s 359 novih registracija (9,35 posto tržišnog udjela).

Na četvrtom je mjestu Ford, koji je imao 270 novih registracija (7,03 posto), dok je peti Opel s 265 novih registracija (6,90 posto). U top deset u veljači još su Hyundai na šestome mjestu s 258 novoregistriranih primjeraka, a potom slijede Renault (224), Peugeot (154), Dacia (148) i Audi sa 132 prodana nova automobila.

Kad su u pitanju pojedini modeli, tijekom siječnja i veljače najbolje se prodavala Škoda Octavia, koja je pronašla put do 673 nova kupca, što čini 8,92 posto tržišnog udjela, piše portal slobodnadalmacija.hr.

Na drugom je mjestu Volkswagen Golf s 389 novih registracija (5,16 posto), dok je treća Suzuki Vitara s 295 prodanih novih automobila (3,91 posto). Potom slijede Ford Focus i Suzuki SX4 S-Cross sa 225, odnosno 203 nove registracije, koji su zauzeli četvrto i peto mjesto.


Najprodavaniji modeli vozila

Ostatak do deset najuspješnijih čine Volkswagen Polo i Volkswagen Tiguan sa po 200 novih registracija, osmi je Renault Clio sa 157, deveti Ford Kuga sa 156 i Dacia Sandero sa 154 nove registracije.

Što se tiče veljače, najprodavaniji model također je bila Škoda Octavia s 373 primjerka ili 9,71 posto tržišnog udjela, dok je drugi Volkswagen Golf s 207 primjeraka (5,39 posto). Treća je Suzuki Vitara sa 167 novih registracija (4,35 posto), dok su četvrti i peti Ford Focus i Suzuki SX4 S-Cross sa 154, odnosno 112 prodanih novih automobila.

Dva Volkswagena, Polo i Tiguan, na šestoj su i sedmoj poziciji sa 109, odnosno 95 novih registracija. Dacia Sandero osma je s 90 prodanih novih vozila, Ford Kuga ima 85, a Renault Clio 83 nove registracije.

Najprodavanije marke vozila

Kad je u pitanju prodaja po regijama i županijama, daleko je najuspješnija zagrebačka regija s 2853 prodane nove jedinice, što čini 37,81 posto tržišnog udjela.

Na drugom je mjestu Primorsko-goranska županija sa 679 novih registracija (9,00 posto), dok je treća Splitsko-dalmatinska županija s 536 prodanih novih automobila (7,10 posto). Dvije najlošije su, kao i uvijek, Virovitičko-podravska i Ličko-senjska županija, u kojima je u prva dva mjeseca prodano 51, odnosno 36 novih vozila. U postotku to je 0,68, odnosno 0,48 posto.

Raste udio benzinaca
Već drugi mjesec zaredom raste postotak automobila s benzinskim motorima koji se prodaju na našem tržištu, što znači da negativna kampanja oko dizelaša utječe i na hrvatsko tržište. Tako je udio benzinaca porastao na 50,9 posto, odnosno ukupan broj prodanih novih vozila s benzinskim motorom dosegnuo je 3838 primjeraka.

Dizelaši su na 3548 primjeraka ili 47,0 posto. Ostatak čine hibridi s udjelom od 1,2 posto (94 vozila), vozila s plinskom instalacijom 0,8 posto (62 vozila), a električna vozila, s četiri registracije, drže 0,1 posto tržišnog udjela.

Povezani sadržaj
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije