PRUŽAMO li im premalo pažnje?

Automobilska guma bez sumnje je najvažniji čimbenik sigurnosti u vožnji. Možete imati najsnažniji motor ili najjače kočnice na svom automobilu, ali ako pritom nemate dobre gume od svega toga nikakve koristi. U vožnji je upravo guma ta koja prenosi sve sile automobila na podlogu i obrnuto i zato bez kvalitetnog pneumatika nema ni dobrog ležanja na cesti, niti efikasnog ubrzanja, a niti sigurnog zaustavljanja.

Porazna je stoga, činjenica da većina vozača smatra kako su druge performanse i značajke njihovih automobila važnije od kvalitetnog pneumatika. Mnogi ne znaju kako primjerice, u preciznosti upravljanja i osjećaju na upravljaču gume imaju čak 50 posto utjecaja. Ogroman utjecaj gume imaju i na ekonomičnost vožnje smanjujući potrošnju goriva, a značajnu ulogu igraju i u udobnosti vožnje. No najzornije utjecaj različitih guma pokazuju testovi.

Tako je Continental proveo zanimljivu usporedbu novog automobila opremljenog jeftinim gumama i zastarjelog automobila opremljenog kvalitetnim premium gumama. Stari automobil s boljim gumama pokazao se znatno sigurnijim u vožnji, a ni moderni elektronski sustav sigurnost novog automobila nije bio u stanju nadoknaditi razliku u performansama između guma, piše portal jutarnji.hr/autoklub.

Zato je posebno važno da stari automobili bez ESP-a koriste što kvalitetnije gume. No najvažnije – zaustavni put starog automobila s kvalitetnim gumama na mokroj podlozi bio je čak 19 posto kraći. Valja znati i da premium gume imaju niži otpor kotrljanja te tako štede gorivo, no najvažniji je ipak pravilan pritisak u gumama koji, pokazuje istraživanje Continetala, 20 posto vozača kontrolira prilikom točenja goriva, 25 posto tek dvaput godišnje, a 31 posto žena i 35 posto vozača mlađih od 35 godina nikada.

Opsežni testovi Continentala za veću sigurnost

Prije nego li Continentalova inovacija vezana uz pneumatike krene u proizvodnju mora proći intenzivne testove pri čemu najnovije metode ispitivanja jamče svakodnevnu prikladnost. Pritom Continental koristi i razvija sve napredniju mjeriteljsku tehnologiju kako bi na tržište stigao potpuno razvijen i optimiziran proizvod.

Svaka nova ljetna ili zimska guma potom prolazi opsežna testiranja u najekstremnijim vremenskim i cestovnim uvjetima diljem svijeta – od Sjedinjenih Država, Novog Zelanda, Švedske, Španjolske i naravno Njemačke, točnije Continentalove testne staze Contidrom u blizina Hanovera koja je poznata i kao referentni poligon kod nezavisnih stručnjaka.

Tako čak 140.000 guma svake godine odradi ukupno 200 milijuna kilometara, a stručnjaci i testni vozači pritom izvedu više od 67.000 testova, a sve u cilju osiguravanja isporuke samo najsigurnijih i najpouzdanijih mobilnih rješenja.

Prvi potpuno automatizirani sustav testiranja guma Continental

Continentalov AIBA (Automated Indoor Braking Analyzer) automatizirani analizator kočenja dovodi testiranje guma na novu razinu. Kroz potpuno automatizirani proces u dvorani Contidrom vozilo potpuno neometano može izvesti ubrzavanje do 120 km/h i kočiti na simulaciji različitih podloga. Ispitivanja se tako mogu provoditi tijekom cijele godine na mokrim i suhim površinama cesta kao i na zasebnoj stazi za led.

Dok se testovi provode bez obzira na vremenske uvjete, Continental može ponuditi najtočniji postupak ispitivanja kočenja na svijetu i poboljšati reproducibilnost za 70 posto.

Povezani sadržaj
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije