NOVI ZAKON O PROMETU Što Vlada želi mijenjati?

Ministar unutarnjih poslova Davor Božinović iznio je na sjednici Vlade prijedlog Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o sigurnosti prometa na cestama, koji su članovi Vlade odobrili te je upućen na izglasavanje u Sabor na hitni postupak. Izdvojili smo pet najznačajnijih izmjena u ovom zakonu, koji se odnosi na velik broj građana, piše portal Dnevnik.hr.

1. Mladi vozači – samo s hrvatskom vozačkom?
Prijedlog zakona mladog vozača definira kao vozača motornog vozila do 24. godine života koji posjeduje vozačku dozvolu izdanu u Republici Hrvatskoj. Dosad nije bilo obvezno da takav vozač posjeduje hrvatsku vozačku dozvolu.

2. Negativni bodovi i oduzimanje dozvole
Granica za suspenziju vozačke dozvole je 9 negativnih prekršenih bodova za mlade vozače, dok je za ostale vozače 12 bodova. Vozač kojem je suspendirana vozačka dozvola može ponovno polagati vozački ispit dvije godine nakon oduzimanja dozvole.

3. Novi dokument koji ćemo morati imati u vozilima
Vozač će u vozilu morati imati ‘Zapisnik o tehničkom pregledu vozila’ i ‘Zapisnik o tehničkom pregledu vozila na cesti’. Ukoliko je vozilo zbog neispravnosti isključeno iz prometa u Republici Hrvatskoj, ‘Zapisnik o tehničkom pregledu’ i ‘Zapisnik o tehničkom pregledu vozila na cesti’ je dopuštenje za ponovno sudjelovanje u prometu na cestama, a izvan RH je dokaz da je za vozilo obavljen tehnički pregled, bez obzira radi li se o redovitom ili izvanrednom tehničkom pregledu (detaljni tehnički pregled vozila na cesti).

4. Promjene za one koji su vozili pod utjecajem alkohola
Na izvanredni zdravstveni pregled bit će upućeni vozači, propisuje novi Zakon, koji su najmanje tri puta unutar rehabilitacijskog roka od tri godine, pravomoćno kažnjeni za prekršaj upravljanja vozilom s nedopuštenom količinom alkohola u krvi. Sada je ta obaveza predviđena samo za vozača koji je imao više od 1,5 g/kg alkohola u krvi i dovoljan je jedan takav slučaj.

5. Bez tehničkih pregleda za nova vozila
Ukida se obaveza obavljanja tehničkog pregleda novih motornih i priključnih vozila koja se registriraju u Republici Hrvatskoj, odnosno eliminiran je tzv. ‘nulti’ tehnički pregled, odnosno tehnički pregled novih vozila. Takva vozila je potrebno podvrgnuti tehničkom pregledu nakon proteka razumnog roka njihove eksploatacije, kada se opravdano mogu očekivati određene neispravnosti koje negativno utječu na sigurnost prometa na cestama.

Povezani sadržaj
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije