PRIPAZITE! Auti s ‘keyless’ funkcijom postali idealni za lopove

Sve se više novih automobila, pa čak i onih iz najpovoljnije gradske klase, prodaje s keyless (eng. bez ključa) funkcijom ulaska u vozilo. Vrlo praktično, da biste otvorili vrata ključ ne morate vaditi iz džepa već sustav u autu radijskim signalom traži od ključa kôd za otvaranje vrata. Kad ga dobije, dovoljno je dodirnuti kvaku da se vrata otključaju. Najčešće keyless funkcija dolazi uz pokretanje motora pritiskom tipke, za što također ključ nije potreban.

Za keyless sustav bitno je da je ključ u neposrednoj blizini vozila jer signal ima domet od samo jednog metra. Ako je tako, ključ će poslati automobilu kôd za otvaranje, a u suprotnom će automobil ostati zaključan.

Ključ blizu vrata ili prozora

Ali, najveći njemački autoklub ADAC upozorava da je keyless sustav postao idealan za lopove koji kradu vozila i da se u Njemačkoj bilježe sve brojnije i češće krađe automobila zbog toga. Istovremeno je njemački automobilski magazin Autobild testirao zaštitu pojedinih automobila s keyless funkcijom uz porazne rezultate zaštite od krađe za automobilsku industriju.

Naime, lopovi kod automobila s keyless funkcijom samo moraju nekako zaobići ograničenje u dometu signala produljenjem radijskog dometa. Vlasnik automobila s ključem ne mora uopće biti u blizini automobila već može biti i stotinama metara daleko od vozila, primjerice, kriminalac može sjediti za susjednim stolom u kafiću, hakirati ga i uz pomoć produživača dometa poslati signal do automobila.

Druga je mogućnost da kriminalci hakiraju ključ koji se nalazi u stanu ili kući vlasnika automobila. Najriskantnije je ako je ključ blizu vrata, prozora ili tankih zidova građevine. Lopovi pomoću alata za produživanje signal hakiraju i šalju automobilu, a tada je dovoljno samo rukom otvoriti vrata automobila i pokrenuti automobil tipkom. Kako je pokazalo istraživanje Autobilda, tvornička zaštita je uglavnom slaba pa se vlasnici vozila moraju okrenuti naknadnoj ugradnji.

– Mi u tom smislu možemo ponuditi CAN alarmni sustav s GPS i GSM funkcijom, znači alarmni sustav koji pomoću GPS-a šalje vlasniku vozila svake minute položaj automobila i na pametni telefon javlja promjene.

GSM monitoring

Dva su načina na koja se može poništiti rizik za vlasnike automobila s keyless funkcijom. Prvi je da alarm inkonfiguriramo tako da se deaktivira samo ako vlasnik automobil otvara pritiskom tipke na ključu. Time se smanjuje komfor vlasniku vozila, ali se povećava sigurnost. Druga je mogućnost da GSM alarm monitoring na telefonu dojavi vlasniku čim se motor pokrene i javlja mu lokaciju vozila. Cijena kompleta iznosi 3200 kuna s ugradnjom – rekao nam je direktor tvrtke Raptor.

U Hrvatskoj su 2016. godine otuđena 754 motorna vozila (9% manje nego 2015.), od čega je 384 putničkih (370 ili 96,3% starijih od 5 godina). Lopovima su najzanimljiviji Volkswageni (143), Fiat/Lancia/Alfa Romeo (77), Renault/Peugeot/Citroen (33), Opel (30), Audi (14), Ford (13), BMW (10), Mercedes (7)…

Gotovo sva vozila novije godine proizvodnje imaju ugrađenu tvorničku zaštitu protiv otuđenja, odnosno protiv pokretanja bez odgovarajućeg ključa ili kartice, pa je gotovo nemoguće otuđiti takvo vozilo bez upotrebe specijalnih elektroničkih naprava koje se u određenom broju slučajeva koriste u kombinaciji s nasilnim ulaskom u vozilo, bilo da se radi o razbijanju staklenih površina na vozilu ili trganju brave – kažu u MUP-u.

Povezani sadržaj
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije