Zastupnički dom njemačkog parlamenta Bundestag prihvatio je izmijenjeni prijedlog zakona o cestarinama za osobna vozila u Njemačkoj, koji je izmijenjen nakon što je njemačka vlada uvažila primjedbe Europske komisije.
‘Mi napokon skrbimo za više pravednosti na našim autocestama’, rekao je ministar prometa Alexander Dobrindt (Kršćansko-socijalna unije CSU) predstavljajući zakon u Bundestagu.
Za domaće vozače godišnja vinjeta, za strance desetodnevna
Radi se o izmijenjenom obliku zakona koji je promijenjen nakon primjedbi Europske komisije po kojima je zakon u prvotnom obliku djelovao diskriminirajuće prema ostalim građanima Europske unije. Nakon toga je zakon promijenjen na način da strancima omogućuje kupnju povoljnijih vinjeta. Cijena vinjeta ovisit će o količini ispušnih emisija automobila.
Za strana vozila cijene vinjeta za 10-dnevno korištenje stajat će od 2,50 do 25 eura.Za domaće vozače predviđena je godišnja vinjeta od 67 do 130 eura, ovisno o količini štetnih ispušnih plinova. No vozačima vozila registriranih u Njemačkoj puni iznos za cestarinu bit će kompenziran smanjenjem poreza na osobna vozila u istom iznosu.
Reakcija njemačkih susjeda
Ovo pravilo izazvalo je reakcije njemačkih susjeda koji su, predvođeni Austrijom, iznova u petak najavili tužbu pred Europskim sudom, tvrdeći da zakon o cestarini jasno diskriminira vozače iz ostalih zemalja Europske unije.
Austrijski ministar prometa Joerg Lerchfeld pozvao je u petak dom saveznih pokrajina Bundesrat da zaustavi zakon. Dvojbe oko zakona nisu samo izrazile susjedne zemlje, nego i one savezne pokrajine koje graniče sa zemljama u kojima nema cestarina, poput Nizozemske.
Najmnogoljudnija savezna pokrajina Sjeverna Rajna-Vestfalija zatražila je iznimke od cestarine za pogranična područja, kako ne bi bio ugrožen lokalni turizam i trgovina, ali je savezno ministarstvo prometa odbacilo zahtjeve pojedinih saveznih pokrajina. Nakon toga su pojedine savezne pokrajine najavile blokadu zakona u Bundesratu, i to kroz pozivanje posredničkog povjerenstva koje se uključuje kada postoje nesuglasice između Bundesrata i Bundestaga.
Stupa na snagu sljedeće godine
Bundesrat ne može zaustaviti, ali može odgađati stupanje na snagu zakona o cestarinama tako da će se zakon početi primjenjivati tek sljedeće godine, nakon stupanja nove vlade na vlast. Uvođenje cestarina u Njemačkoj politički je projekt bavarskog CSU-a, koji je još tijekom predizborne kampanje za protekle izbore prije četiri godine biračima u Bavarskoj obećao da će ‘unijeti više pravednosti’ što se tiče cestarina u Europi, ukazujući na to da Bavarci u susjedstvu plaćaju cestarine, dok se stranci njemačkim autocestama voze besplatno.
CSU je tada obećao da će domaće vozače osloboditi plaćanja cestarine, što je urodilo sadašnjim, neuobičajenim zakonom o naplati cestarina, prenosi portal Index.hr.