Crna statistika: Ovo su marke vozila koje se najviše kradu

U prvih sedam mjeseci ove godine u Hrvatskoj je ukradeno 319 motornih vozila. Kako je u istom razdoblju prošle godine MUP zabilježio 331 krađu motornih vozila, bilježimo 3,6-postotni pad ovog kaznenog djela. Uz to, kradljivci su se pokušali domoći još 48 motornih vozila, ali u tome nisu uspjeli. U MUP-u izdvajaju i neovlaštenu uporabu motornog vozila, a takvih je slučajeva bilo 99. Zbrojimo li ta dva djela, u 418 vozila odvezao se netko tko im nije vlasnik, niti je za vožnju imao odobrenje vlasnika.

Na meti kradljivaca najviše su putnička i teretna vozila, a potom motocikli i mopedi. Iz MUP-a nam kažu kako više od 90 posto vozila otuđenih na hrvatskim cestama u prvih sedam mjeseci ove godine nije imalo dodatno ugrađenu zaštitu od krađe. Po internoj evidenciji MUP-a – koja trenutno obuhvaća 195 ukradenih automobila – kradljivci najčešće posegnu za modelima marke Volkswagen.Takvih je slučajeva bilo 78.

Fiat grupa – dakle marke Fiat, Lancia i Alfa Romeo – u izvještajima o otuđenim automobilima spominjala se 32 puta. Slijede francuske marke Citroen, Peugeot i Renault, čijih je primjeraka ukradeno 19. Još je 12 kradljivaca poželjelo Opel, po sedam Ford i Audi. BMW je crnu statistiku ovdje popunio s pet automobila, Mercedes s četiri. Volkswagenovih vozila na našim je cestama najviše, pa je logično da ih je najviše i među ukradenim automobilima. Također, kradljivci već posjeduju uređaje kojima mogu ‘razbiti’ tvorničku zaštitu starijih modela.

Više je dodatnih sustava zaštite na tržištu. Među najdjelotvornijim je rješenjima blokada mjenjača, a kad se ugradi u kombinaciji s gravurom stakla malo će se koji kradljivac upustiti u ‘posao’. Ova kombinacija stoji oko 2200 kuna, a jednaka je i cijena zaštitnog sustava koji blokira upravljač i kotače, čime je onemogućeno i odvlačenje vozila.

Suvremeni sustavi zaštite – ugrađeni u nove automobile – ali i veća uočljivost takvih primjeraka na crnom tržištu vjerojatno su razlog što kradljivci ne posežu često za najnovijim modelima. Najviše ukradenih automobila – čak njih 185 – starije je od pet godina. Ovo se također odnosi na onih 195 ukradenih automobila trenutno zabilježenih u MUP-ovoj internoj evidenciji.

Tri do pet godina staro je samo šest ukradenih automobila, a još manje uspjeha kradljivci su imali s automobilima starima do dvije godine. Takva su u prvih sedam mjeseci ove godine otuđena samo četiri. Sudbine ukradenih automobila kreću se u tri smjera – prodaju se u cijelosti, rastavljaju se te se prodaju u dijelovima ili se ukradenim vozilima kradljivci koriste za počinjenje drugih kaznenih djela.

Povezani sadržaj
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije