Američki portal s milijunskim auditorijem raspisao se o Rimcu kao jednoj od najsvjetlijih točaka u novijoj povijesti auto industrije, ali i same Hrvatske.
Nakon posjeta Rimcu i njegovim pogonima u Sv. Nedjelji, novinar Jalopnika ostao je zatečen spoznajom da se u toj maloj postkomunističkoj zemlji stvara čudo, da postoji tvrtka koja će svojim tehnološkim rješenjima vrlo vjerojatno promijeniti svijet automobilskog prijevoza kakvog danas poznajemo.
Mate “Fucking” Rimac
Priču o Rimcu započinju povratkom u prošlost i pričom kako su za njega čuli još 2009. godine, kada su naletjeli na njegov projekt elektrifikacije BMW-ove “kockice”, modela 323 (E30).
Dvije godine kasnije, nakon premijere u Frankfurtu, ustvrdili su kako bi Concept_One doista mogao zaživjeti. Iako tek 1 od 600 najavljenih hiper automobila zaživi, ovaj je itekako spreman, a ako ne vjerujete to je ipak Mate “Fucking” Rimac, rekli su u Jalopniku.
Od garaže do Koenigsegga
Danas je situacija kudikamo drugačija. Rimac je od malene tvrtke u garaži s nekoliko zaposlenika postao svjetski poznata kompanija čiji R&D privlači najveće od najvećih. Oko 150 zaposlenika razvija tehnologiju za brojne renomirane proizvođače, a ista je većim dijelom ugrađena i u Concept_One.
Koenigsegg je jedan od najpopularnijih klijenata. Proizvođač vrhunskih hiperautomobila će u svoj najradikalniji model, hibridnu Regeru, ugrađivati Rimčevu tehnologiju. Predviđena je kupovina oko 100 kompleta PDU (Power Distribution Unit) sustava baterija.
Od ostalih klijenata tu je W Motors za čiji super automobil (Lykan HyperSport) i ujedno jedan od najskupljih automobila na svijetu je Rimac razvio kompletnu elektroniku, sustav aktivne aerodinamike i infotainment sustav. Spomenimo i kineski Qoros s kojima je radio na razvoju bicikla.
Da, Rimac automobili, odnosno sestrinska tvrtka Greyp Bikes proizvodi superiorni električni bicikl koji pojuri do 70 km/h, a stoji 8.380 EUR. Godišnje prodaju oko 200 primjeraka. Rimac se okušao i na vodi, pa je za slovenski Hidrofoil radio elektroniku i infotainment sustav. Radi se i na električno pogonjenim invalidskim kolicima koja bi uskoro trebala biti komercijalizirana.
Uspjeh bez pomoći postkomunističke države
Sve rečeno Rimac je napravio bez pomoći države. Pokrenuti automobilski start-up u bivšoj komunističkoj državi nije jednostavno, posebno bez pomoći vlade i lokalnih vlasti, koji nisu marili za “izradu automobila za bogate”, kažu u Jalopniku.
Rimac je usprkos teškim trenucima kada su bili bez prebijene pare na kraju ipak uspio, a salon u Ženevi je bio prekretnica.
Ženeva za novi uzlet
Rimac je u Ženevi prikazao dva super automobila, ali i hrpu drugih proizvoda, te samim time nije razočarao. Čak štoviše, šest primjeraka Concepta_One je prodano, a prodana su i oba primjerka trkaće Concept_S izvedbe. To su konkretna postignuća, kudikamo različita od postavljanja svjetskih rekorda koje je Rimac uhvatio sa BMW-ovom električnom kockicom.
Međutim, automobili čine tek 10% prihoda jedinog hrvatskog proizvođača automobila, a sve ostalo se svodi na tehnologiju skrivenu iza pokrova. I to je ono dobro, kažu u Jalopniku. Rimac nije otkrio ništa novo, već radi isto što primjerice rade McLaren i Aston Martin – razvoj novih tehnoloških rješenja.
Concept_One je odlična slika kompleksne tehnologije kojom se hrvatska kompanija bavi. 16.000 metalnih i 200 karbonskih dijelova potrebni su da se složi električni bolid kojeg pogoni četiri elektro-motora, svaki sa svojim mjenjačem. I sve funkcionira kako treba, a Concept_One ima performanse od kojih staje dah.
Stvaranjem novih radnih mjesta, vrhunskom tehnologijom i efikasnim automobilima koji idu brže Rimac bi mogao poboljšati cestovni prijevoz, i to s mjesta koje je dosada bilo poznato samo po lijepim plažama, rezimiraju u Jalopniku.
Izvor: Index.hr