Hrvati najviše vole Hyundai, Suzuki, Kiju i Toyotu! Tako kaže top-ljestvica građanima najomiljenijih i najprodavanjih automobila u prva dva mjeseca u Hrvatskoj.
Korejska i japanska vozila u običnih kupaca (fizičkih osoba) uživaju veliko povjerenje, a s druge strane pariraju im najviše njemački, potom i francuski auti, koji su najčešća meta državnih institucija i privatnih kompanija.
Automobili tvrtke iz Wolfsburga omiljeni su državnim činovnicima, a jednako tako vole ih kupovati i hrvatske tvrtke. Oni su ih u prva dva mjeseca kupili 499, a kad ih se stavi u odnos s njih 209 koji su došli u posjed građana ispada da drže 70,42% Volkswagenovog kolača u Hrvatskoj.
S državom i tvrtkama vole poslovati i u Fiatu. Talijanska kompanija njima je prodala u siječnju i veljači čak 87,37 posto vozila, a jedva 12 Fiatovih vozila, ili 12,63 % završilo je kod običnih kupaca.
Fiat je u prva dva mjeseca prodao 95 automobila i na ljestvici najprodavanijih zauzima tek 18 mjesto i uz Volkswagen puno su bolji primjeri državi i tvrtkama omiljenih vozila Škoda i Ford. Oni zavidne rezultate te drugo, odnosno šesto mjesto na ljestvici najprodavanijih najviše zahvaljuju upravo javnom i privatnom poduzetničkom sektoru.
Od sveukupno 2241 automobila koje su kupili obični smrtnici njih 221, ili 9,86 %, nosi oznaku Hyundai. Ova korejska kompanija prodala je, istodobno, pravnim osobama samo 87 vozila. Čak 71,75 % kupaca pronašla je među građanima, a sasvim je drukčija slika kada je riječ o Volkswagenu, Škodi, Fordu, Fiatu…
Zanimljivo je kako se ove godine bitno povećao broj građana koji su si priuštili novi automobil. I dok je u protekle dvije godine tek svaki treći završavao u njihovim rukama, ove se godine omjer smanjio.
“Obični” kupci kupili su u siječnju i veljači 2241 novi auto i sasvim se približili državi i privatnicima koji su nabavili 2769 novih vozila, ili 23,5 % više nego “obični svijet”, piše portal Autostart.24sata.hr.