Blagdansko ozračje i dalje vlada Varaždinom, klizalište prepuno
opis opis
Klikom po Štrukovcu
<!-- wp:paragraph -->
<p>Pojas glavu čuva! Vezanje sigurnosnim pojasem ne samo da je<br>obaveza i da je nekorištenje kažnjivo zakonom, već je<br>desetljećima zaslužno za tisuće spašenih<br>života. Nekorištenje pojasa u automobilu itekako<br>povećava šansu od zadobivanja teških tjelesnih ozljeda i smanjuje<br>šansu za preživljavanjem, naročito u težim sudarima. Njegova<br>učinkovitost u spašavanju života i minimiziranju ozljeda, dakle,<br>više je nego dokazana, ali još uvijek ima mnogo vozača i putnika<br>koji ga neobjašnjivo ne koriste. U Hrvatskoj tako kazna za<br>nekorištenje pojasa iznosi visokih 130 eura. No, premda je u<br>većini svjetskih zemalja vezanje pojasem u<br>automobilu obvezno, postoje i države gdje vezanje nije<br>označeno obveznim već je na izboru vozača i putnika hoće li se<br>vezati ili neće, piše portal <a href="https://www.jutarnji.hr/autoklub/garaza/u-ovim-zemljama-sigurnosni-pojas-nije-obavezan-a-evo-i-u-kojoj-mozete-dobiti-kaznu-ako-ga-koristite-15305599" target="_blank" rel="nofollow noreferrer noopener">jutarnji.hr/autoklub</a>.</p>
<!-- /wp:paragraph -->
<!-- wp:paragraph -->
<p>To su Afganistan, Angola, Bolivija, Bangladeš, Nigera,<br>Liberija, Burkina Faso, Gvineje Bisau, Komori, Maldivi, Šri<br>Lanka, Jemen, Cookovi otoci, Maršalovi otoci, Mikronezija, Nauru,<br>Palau, Sveti Toma i Princip, Solomonovi otoci, Togo, Tonga i<br>Tuvalu.</p>
<!-- /wp:paragraph -->
<!-- wp:paragraph -->
<p>No, jeste li znala da u jednoj zemlji Europe postoji cesta na<br>kojoj možete biti kažnjeni ako koristite sigurnosni pojas? Nalazi<br>se u Estoniji i koliko god se činilo nevjerojatnim, s obzirom na<br>to da je i u toj baltičkoj državi vezanje obavezno, vlasti su<br>postavile zakonsku obvezu koje sprječava uporabu ovog pasivnog<br>sigurnosnog elementa i to upravo zbog sigurnosti putnika u<br>vozilu. Dionica prolazi preko Baltičkog mora i povezuje otok<br>Hiiumaa s kopnenim dijelom Estonije i riječ je o najdužoj<br>cesti na ledu u Europi koja je duga oko 26 km i proteže se<br>preko zaleđene površine Baltičkog mora.</p>
<!-- /wp:paragraph -->
<!-- wp:paragraph -->
<p>Obično je otvorena od kraja siječnja do kraja<br>ožujka kada je led dovoljno debeo da izdrži težinu vozila.<br>Na toj cesti nema mostova ili konstrukcija koje drže cestu, a<br>automobili doslovno cirkuliraju odebljim slojem leda koji nastaje<br>kada se more smrzne zbog niskih temperatura. Tako se može<br>skratiti put i izbjeći vožnja trajektom s kopna na otok.</p>
<!-- /wp:paragraph -->
<!-- wp:paragraph -->
<p>Razlog zbog kojeg je uporaba sigurnosnih pojaseva zabranjena je<br>skraćivanje vremena izlaska vozila u slučaju nesreće, kao i<br>olakšavanje spašavanja unesrećenih u slučaju pucanja leda u bilo<br>kojem punom dijelu ceste. Osim toga, na ovoj cesti promet vozila<br>je ograničen u razmacima od tri minute, što eliminira mogućnost<br>sudara.</p>
<!-- /wp:paragraph -->
<!-- wp:paragraph -->
<p></p>
<!-- /wp:paragraph -->
opis
Ovog petka u Prelogu
Blagdansko ozračje i dalje vlada Varaždinom, klizalište prepuno
Prethodni članak
Sljedeći članak
Preporučeno
Komentari