Što je Europska kartica zdravstvenog osiguranja?

Za vrijeme ljetnih odmora nizom smo vam savjeta prikazali kako Europska unija nastoji olakšati putovanje Europom. Kako se bliže božićni blagdani, zimski praznici i godišnji odmori, a s njima i prilika za odlazak na skijanje ili pak odmor neke druge vrste, u novom članku donosimo vam nešto više o zdravstvenom osiguranju tokom boravka u inozemstvu. Saznajte što je to i čemu koristi Europska kartica zdravstvenog osiguranja.

Što je Europska kartica zdravstvenog osiguranja?

Besplatna kartica koja vam omogućuje se da tijekom privremenog boravka u nekoj od država EU-a koristite medicinskim zdravstvenim uslugama kod ugovornih pružatelja zdravstvenih usluga prema istim uvjetima i po istoj cijeni (u nekim zemljama i besplatno), kakvu imaju osobe osigurane u toj zemlji.


Prednja strana kartice istog je izgleda u svim državama i sadrži iste informacije na različitim jezicima, dok se poleđina razlikuje od države do države. Kako kartica izgleda u pojedinoj državi pogledajte ovdje.

Što Europska kartica zdravstvenog osiguranja nije?

Važno je znati kako Europska kartica zdravstvenog osiguranja:

nije alternativa putnom osiguranju jer ne pokriva troškove privatne zdravstvene zaštite ili troškove poput spašavanja pacijenta prilikom nezgode na skijalištu, zračni prijevoz natrag u domovinu ili ukradeno ili izgubljeno vlasništvo. Stoga je preporučljivo uz Europsku karticu zdravstvenog osiguranja imati i odgovarajuće putno osiguranje.

ne pokriva Vaše troškove ako putujete s isključivim ciljem da Vam se pruži medicinski tretman (npr. ako ciljano odlazite u inozemstvo kako biste rodili),

ne predstavlja jamstvo za besplatnu uslugu. Budući da se zdravstveni sustavi država razlikuju, u drugoj zemlji možda ćete morati platiti usluge koje su Vam kod kuće besplatne.

Na koji način mogu dobiti karticu?

Za izdavanje kartice dužni ste se obratiti ustanovi koja vam pruža zdravstveno osiguranje (HZZO). Svaka osigurana osoba HZZO-a, koja se za vrijeme svog privremenog boravka na području druge države članice EU iznenada razboli, ozlijedi ili doživi nesreću, ima pravo koristiti zdravstvenu zaštitu koja se ne može odgoditi do njezinog planiranog povratka u Hrvatsku, a na teret sredstava HZZO-a.

Zahtjev za izdavanjem kartice možete podnijeti putem web portala HZZO-a ili osobno u nadležnom regionalnom uredu ili područnoj službi HZZO-a, a u roku od 8 dana od dana predaje zahtjeva moći ćete osobno preuzeti karticu. Ukoliko hitno putujete i nemate vremena čekati 8 dana do izdavanja kartice odmah će vam izdati Certifikat koji privremeno zamjenjuje karticu za vrijeme vašeg putovanja.

Europska kartica zdravstvenog osiguranja u pravilu vrijedi 3 godine.

Putujem u Švicarsku ili neku od država EEP (Island, Lihtenštajn ili Norveška). Vrijedi li moja kartica tamo?

Europski pravni propisi još uvijek se ne primjenjuju u slučaju Švicarske te za odlazak u tu državu možete sklopiti policu putnog osiguranja, kao što je to bio slučaj i prije ulaska Hrvatske u EU. U slučaju privremenog boravka na području Islanda, Lihtenštajna i Norveške, od 12. travnja 2014. godine možete koristiti zdravstvene usluge osnovom Vaše Europske kartice zdravstvenog osiguranja.

Što mogu učiniti ako se Europska kartica zdravstvenog osiguranja ne priznaje u inozemstvu?

Ako nadležna tijela bilo koje države članice EU-a, Švicarske, Islanda, Lihtenštajna ili Norveške ne priznaju vašu karticu, možete zatražiti od lokalnog osiguravatelja da se obrati liječniku ili bolnici.

Ako time ne uspijete riješiti problem, zatražite pomoć putem mreže SOLVIT.

Vodič za upotrebu Europske kartice zdravstvenog osiguranja

OVDJE možete preuzeti aplikaciju za vaš pametni telefon. Aplikacija sadrži opće informacije o kartici, telefonske brojeve za hitne slučajeve, obuhvaćene tretmane i cijene, upute za traženje povrata novca i osobe kojima se možete obratiti ako izgubite karticu.

Informacijski centar Europe Direct Čakovec (EDIC Čakovec)

Informacijski centar Europe Direct Čakovec dio je europske mreže informacijskih centara Europe Direct (EDIC) u 28 zemalja članica Europske unije. Omogućuje građanima dostupnost informacija o Europskoj uniji te promiče i potiče građansko sudjelovanje na lokalnoj i regionalnoj razini. Međimurska županija nositelj je projekta Informacijskog centra Europe Direct Čakovec kojeg sufinancira Europska Komisija.



Misija centra je približiti EU građanima, olakšati dostupnost i širenje informacija o EU, olakšati građanima komunikaciju s tijelima i institucijama EU te transparentno prikazati rad i djelovanje EU. Europe Direct informacijski centri kroz svoj rad pružaju europskim donositeljima odluka mogućnost da direktno uvide potrebe i probleme građana u pojedinim državama članicama.

Informirati se možete putem njihove web stranice (www.edic-cakovec.eu), pratiti ih na Facebook-u, poslati e-mail, nazvati ili jednostavno doći u EDIC Čakovec. U centru možete preuzeti informativne materijale i razgovarati s djelatnicima Centra.

EDIC Čakovec djeluje u zgradi Međimurske županije na adresi Ruđera Boškovića 2, prvi kat, soba broj 40. Radno vrijeme centra: Pon, Uto, Čet 12:00-16:00; Sri, Pet 08:00-12:00.

Preporučeno
Najnovije