Tehnički pregled vozila je djelatnost od općeg društvenog interesa gledajući iz aspekta sigurnosti prometa na cestama, te ne manje važno – ekologije.
Obvezan za sva motorna i priključna vozila osim radnih strojeva, što je regulirano odredbama Zakona o sigurnosti prometa na cestama.
Na tehničkom pregledu provjeravaju se svi uređaji koji su serijski ugrađeni u vozilo, bez bitnog rastavljanja dijelova vozila.
Na primjer, ako na kontrolnoj ploči svijetli indikator upozorenja koji se odnosi na zračni jastuk, nadzornik tehničke ispravnosti vozila neće provjeravati postojanje istog, niti će rastavljati spomenuti sklop, nego će vozilo proglasiti tehnički neispravnim.
Dakle, svako vozilo koje sudjeluje u prometu na cestama mora biti tehnički ispravno, drugim riječima mora zadovoljiti na tehničkom pregledu, a da bi vozilo pristupilo tehničkom pregledu mora biti čisto i uredno, te ne smije biti bitnije oštećeno.
Radnje koje se provode na tehničkom pregledu:
Ono što bi svaki vlasnik vozila, odnosno vozač trebao obaviti prije odlaska na redovni tehnički pregled vozila je dnevni preventivni tehnički pregled tj. pregled onih dijelova vozila koji su ključni za sigurno sudjelovanje vozila u prometu na cestama.
Taj pregled uključuje pregled sljedećih sklopova i uređaja:
– kolo upravljača (zračnost, položaj – vizualno i osjetom),
– radna i pomoćna kočnica (osjetom),
– stanje tahografa ili nadzornog uređaja/euro tahografa (vizualno),
– svjetlosni uređaji na vozilu (pozicijska, kratka, duga, gabaritna i stop svijetla, pokazivači pravca, uređaj za uključivanje svih pokazivača smjera i katadiopteri – vizualno),
– vjetrobran, retrovizori i druge staklene površine (vizualno),
– brisači i perači vjetrobrana (vizualno),
– gume (vizualno),
– kontrolna signalizacija u kabini vozila (brzinomjer, kontrolne lampice na komandnoj ploči, signali ostalih uređaja ugrađenih na vozilo – vizualno),
– ispušni sustav (stanje – slušanjem),
– uređaj za spajanje vučnog i priključnog vozila (vizualno),
– oprema vozila (stanje i postojanje) i drugi uređaji bitni za sigurnost prometa na cestama.
Nakon što se uvjerimo vlastitom procjenom da bi svi ti sklopovi i uređaji trebali funkcionirati onako kako je to proizvođač osmislio i definirao, uvelike povećavamo šanse za prolaz na tehničkom pregledu i izbjegavamo bespotrebno gubljenje vremena za dolaske na ponovljeni pregled.
Postupak koji nam ne bi trebao oduzeti više od pet minuta posla može nam olakšati daljnje radnje, a da ne spominjemo činjenicu da je svaki vozač po zakonu dužan iste te radnje obaviti prije svakog uključivanja u promet sa svojim vozilom.
Izvor: HAK.hr