Kako se često događa da se ne stigne popiti kava, došle smo na ideju da bismo mogle proizvoditi čokoladicu koja u kratkom vremenu podiže razinu energije i koncentraciju”, kažu Antonija Milak i Ema Novak, studentice na Fakultetu organizacije i informatike u Varaždinu.
Svoju ideju o čokoladici kao nadomjestku za kavu pretočile su u projekt ‘Kofeina’ s kojim su se prijavile na natječaj Poslovnog dnevnika ‘Hrvatska pamet Hrvatskoj’.
Gužva ispred automata za kavu
Na ideju proizvodnje čokoladice Kofeina došla je jedna od autorica koja je po cijele dane boravila na fakultetu te joj se često događalo da u pauzama između predavanja ne stigne popiti kavu koja bi ju razbudila i dala joj potrebnu energiju da nastavi koncentrirano slušati predavanja.
Obzirom da između predavanja ima samo petnaest minuta pauze, a redovi ispred automata za kavu su dosta dugi, shvatila je kako bi bilo praktično i korisno da postoji proizvod na bazi kofeina koji bi uvijek nosila sa sobom, konzumirala ga kada poželi te ne bi ovisila o automatima za kavu.
“Obzirom da ubrzan način života i posao sprječava ljude da uživaju u kavi, naša im energetska čokoladica s pojačanom dozom kofeina nudi kvalitetnu zamjenu. Našu ciljnu skupinu čine ljudi mlađe dobi, prvenstveno studenti i srednjoškolci, jer oni često nemaju dovoljno velike pauze da popiju kavu. Nadalje, mnogi naši prijatelji i poznanici imaju problema s buđenjem rano ujutro, a još im je veći problem odvojiti vrijeme za kuhanje jutarnje kave.
Također, uočile smo da je u pauzama između predavanja veliki red ispred automata zbog čega neki ne stignu kupiti kavu ili je ona prevruća za konzumiranje. U navedenim situacijama bi Kofeina bila idealno rješenje. Smatramo da bi naša čokoladica mogla biti prihvaćena jer ima praktičan način konzumacije, a i inovativan je proizvod na hrvatskom tržištu”, kažu autorice Kofeine i ističu kako zapravo nemaju izravnih konkurenata jer ne postoji niti jedan proizvođač energetske čokoladice na bazi kofeina.
“Postoje proizvodi koji sadrže povećani udio kofeina poput Kavabona, praline Pocket Coffee, Merci s kavom i druge čokolade s punjenjem od kave, ali niti jedan od navedenih se ne promovira kao zamjena za kavu. Ako bismo malo šire gledali konkurenciju, vidjeli bismo da su nam konkurenti svi proizvođači kave i čokolade te proizvođači raznih energetskih napitaka”, ističu Ema Novak i Antonija Milak te objašnjavaju kako je njihovo poduzeće ‘Wake up’ definiralo kratkoročne, srednjoročne i dugoročne ciljeve.
Kvaliteta i pristupačna cijena
“Kratkoročni ciljevi su održavanje dobrih partnerskih odnosa, stvaranje prepoznatljive marke pomoću promocije, edukacija zaposlenika te održavanje kvalitete proizvoda. U srednjoročne možemo ubrojiti proširenje asortimana uvođenjem čokoladice s okusom pistacije, povećanje proizvodnje, povećanje broja zaposlenika te širenje na cjelokupno hrvatsko tržište.
Dugoročne ciljeve čine širenje asortimana osmišljavanjem čokoladica s raznim okusima, izvoz proizvoda u susjedne zemlje te uvođenje zasebnih odjela marketinga i računovodstva”, kažu inovativne studentice te zaključuju kako je projekt ‘Kofeina’ jedinstven zato što nudi nov i koristan proizvod koji u kratkom vremenu podiže energiju i koncentraciju, ima praktičan način konzumacije te nema direktnu konkurenciju.
“Smatramo da Kofeina svojom kvalitetom i pristupačnom cijenom može privući velik broj potrošača. Ona spaja ugodno s korisnim, tj. laku konzumaciju s trenutnim osjećajem buđenja. Želimo još napomenuti da naš cilj nije istisnuti kavu s tržišta, već pružiti potrošačima zamjenu kada nemaju mogućnosti razbuditi se istom”, zaključuju Antonija Milak i Ema Novak za Poslovni.hr.