Kako nije postojao jedinstveni sustav za osiguranje djeci pomoćnika u nastavi, provođenjem projekta Škole jednakih mogućnosti u Međimurskoj županiji to se promijenilo te donijelo zavidne pomake u radu s djecom kojima je pomoćnik potreban.
Zaključak je to završne konferencije ovog projekta vrijednog3.164.972,98 kuna, od čega je 85 posto sufinancirano iz Europskog socijalnog fonda, a ostatak iz državnog proračuna. Projekt koji je s provedbom krenuo 1. rujna 2014., a zaključuje se 31. kolovoza 2015. godine, okupio je dvije međimurske srednje i 21 osnovnu školu, čime se svakom učeniku s teškoćama osigurao potreban pomoćnik.
Da sustav treba prilagoditi djetetu, a ne dijete sustavu, potvrdio je župan Međimurske županije Matija Posavec u ime Županije kao nositelja ovog europskog projekta te uz škole kao projektne partnere.
“U županijskom proračunu već treću godinu predviđena su sredstva za projekt ovakvog tipa, a ovog je puta Županija otišla korak dalje i povukla potrebita sredstva iz EU fondova. Ovo je samo dokaz da obrazovanje može i mora biti kvalitetno te će takvo i u Međimurju ostati, za što ćemo uvijek imati sluha”, objasnio je Posavec.
Glavni cilj projekta bio je osigurati adekvatnu podršku učenicima s teškoćama uključenima u redovne programe osnovnih i srednjih škola, njih 62, na način da se im dodijeli pomoćnik, ali i time osvijesti javnost o važnosti njihovog uključivanja u redovne programe, dok je uloga asistenata ovog puta posebice bila u stvaranju kreativnih, produktivnih i uspješnih učenika.
Osim samim učenicima, tako je podrška dana i nezaposlenim osobama registriranima na tržištu rada, pa je Međimurje preko ovog projekta bogatije i za 57 asistenata u nastavi.
Sva djeca, kojima je u osnovnoškolskom sustavu potrebna pomoć asistenta, oni ga danas tako na sjeveru zemlje i imaju, što označava upravo zadovoljavanje onih potreba koje građani očekuju od javnog sektora. “Sredstva su u potpunosti utrošena na edukacije, plaće i dvije dodatne radionice za asistente te potrebne partnerske sastanke, čime su rušene barijere u potpunoj društvenoj uključenosti i prihvaćanja djece s teškoćama kao punopravnih članova društva”, rekla je voditeljica projekta Melita Sečan.
Prema prvim najavama, za školsku godinu 2015./2016. u Upravnom odjelu za društvene djelatnosti Međimurske županije upisano je 74 školaraca s Rješenjima u kojima se preporuča asistent u nastavi.