Učenici 4. – 8. razreda II. Osnovne škole Čakovec pod vodstvom učiteljica Branke Lamza i Ive Naranđa tijekom protekle školske godine sudjelovali su u projektu o životu i pravima osoba s invaliditetom pod nazivom We Are All Humans.
Projekt su pokrenuli učiteljica Branka Lamza i učitelj Ioannis Prodromou iz Grčke (High School of Kampos, Chios). Glavni cilj projekta bio je razvijanje svijesti o važnosti integracije osoba s invaliditetom u svakodnevni život.
Aktivnostima je obuhvaćena društvena dimenzija građanskog odgoja i obrazovanja s ishodom iskazivanja solidarnosti i pružanja pomoći učenicima i drugim osobama s invaliditetom – osobama s poteškoćama u kretanju, s oštećenjima sluha, govora i vida.
U sklopu nastave engleskog jezika i informatike te izvannastavnih aktivnosti Engleska radionica i Web tim učenici su razmotrili temu s različitih aspekata.
Istražili su opremljenost školske zgrade pristupima za osobe s poteškoćama u kretanju, naučili pravila ophođenja s osobama s invaliditetom – kako biti od pomoći, a ne povrijediti njihovo dostojanstvo. Tako je primjerice naglašeno da djecu s invaliditetom zanimaju iste teme kao i ostalu djecu te da im tako treba i pristupati.
Kod pružanja pomoći prvo treba pitati je li pomoć potrebna i kakva. U društvu osoba s poteškoćama sluha ne treba vikati nego govoriti razgovjetno. Nadalje, učenici su istražili kako suvremena tehnologija može biti od pomoći u svakodnevnom životu osoba s invaliditetom.
Prigodnim aktivnostima u prostorijama škole obilježen je i Međunarodni dan osoba s invaliditetom u prosincu 2014.
Sva saznanja učenici su prezentirali koristeći različite programe i Web 2.0 alate, a svoje radove objavili su na školskoj web stranici i Twinspaceu projekta. Polaznici Web tima su sudjelovali u zajedničkoj online anketi s partnerima.
U ožujku je održana videokonferencija s partnerima iz Grčke u sklopu koje su polaznici našeg Web tima, učenici 6. razreda, imali prilike sudjelovati u tematskom kvizu. Razmjena znanja o ovoj važnoj društvenoj temi bila je dragocjena kako za učenike tako i učitelje.
Za učenike 8.b razreda organizirana je integrirana nastava engleskog jezika i informatike na kojoj su učenici izradili prezentacije alatom Emaze na temu “Computer accessories for disabled users”.
Projekt je uspješno integriran u izbornu nastavu informatike za peti, šesti i osmi razred. Učenici petih razreda u prosincu su u programu Bojanje nacrtali božićne čestitke za eTwinning partnere, a tijekom travnja i svibnja napravili su vježbe u MS Wordu tematski vezane uz projekt te sudjelovali u anketi i raspravi koristeći obrazovnu društvenu mrežu Edmodo.
Učenici 6.b razreda u sklopu ponavljanja cjeline Multimedija napravili su videouratke tematski vezane za projekt. U sklopu projektnih zadataka učenici 8.a razreda napravili su prezentacije alatom Prezi na temu “Računala i tehnologija u životu osoba s posebnim potrebama – Kako tehnologija može poboljšati život osoba s posebnim potrebama?”, a učenici 8.b razreda napravili su stripove tematski vezane uz projekt i radove u Blendspaceu. Aplikacijama Pixton i Blendspace pristupali su preko Edmodo platforme.
Pred sam kraj nastavne godine, učenici 6.b razreda napravili su završne prezentacije za projekt kojima su predstavili aktivnosti II. osnovne škole Čakovec na ovom projektu.
U tijeku je evaluacija projekta i objava završnih radova.
Projekt je učenicima omogućio stjecanje vrijednih informacija o načinu ophođenja s osobama s invaliditetom. Kroz različite aktivnosti dočarane su im situacije iz njihovog svakodnevnog života. Najvažniji zaključak do kojeg su došli jest, kao što sam naslov projekta to govori: svi smo mi ljudska bića i svatko može na svoj način doprinijeti dobrobiti građanskog društva.