U jedan travanjski sunčani petak učenici petih i šestih razreda Osnovne škole Podturen sudjelovali su u terenskoj nastavi iz prirode i geografije na temu vode stajaćice i tekućice te orijentacija u prostoru. Nastava se odvijala na živopisnom prostoru kraj rijeke Mure i bare Mala Kaniža u Podturnu. Voditelji su bile učiteljica prirode Terna Radovan i učiteljica geografije Lea Valkaj.
Cilj je bio ponoviti naučeno gradivo s brojnim pojmovima i nazivima te primijeniti znanje u prirodi na konkretnim primjerima što stanište kraj Mure pruža u izobilju svog biljnog i životinjskog svijeta.
Učenici šestih razreda mjerili su temperaturu vode u bari, provjeravali pH i tvrdoću vode te općenito proučavali svojstva vode. Uz to, promatrali su biljni i životinjski svijet koji je vezan uz vode stajaćice. Rezultate su bilježili u nastavne listiće i crtali biljke i životinje. Primijetili su zanimljive ostatke drveta koje su oblikovali dabrovi svojim zubima.
Učenici petih razreda proučavali su rijeku Muru, njen tok, uz pomoć atlasa tražili njen izvor i ušće, države kroz koje protječe i bilježili to u nastavne listiće i slijepe karte. Ponovili su riječni reljef i ponašanje tekućice prilikom njegovog oblikovanja u gornjem i donjem toku. Proučavali su primjere stijena uz rijeku i vrstu tla. Ponovili su pojmove vezane uz vode stajaćice, proučavali vegetaciju koja raste u barama/močvarama, mjerili vodostaj, opisivali samu vodu i dno bare. Uz pomoć atlasa tražili su najveće močvarne prostore u Hrvatskoj i označavali ih na slijepoj karti. Ponovili su i gradivo vezano uz orijentaciju, naučili kako koristiti kompas odnosno odrediti glavne strane svijeta bez tehničkih pomagala.
Terensku nastavu sa završili su uspješno i ispunili zadane ciljeve, a sve je pratilo zadovoljstvo kretanja i boravka u prirodi. Učenici su ponovili gradivo i razvili nove vještine (npr. snalaženje u prostoru, mjerenje vodostaja, mjerenje kiselosti vode i slično.) Preporučili bi svima takvu nastavu uz Muru!