Kada dođe dan isplate vaše plaće i novac sjedne na vaš račun, skloni ste tome da ‘peglate’ karticu na omiljene stvarčice, bila u pitanju odjeća, obuća, nakit ili neke druge stvari koje vas vesele.
Ali, za nas je ključno da zapamtimo da je važnije ulagati u životno iskustvo nego u kupovinu nekog novog komada odjeće od omiljenog nam dizajnera.
“Istina je da vam novac ne može kupiti sreću. Ustvari, čini se da su najsretniji ljudi na svijetu oni koji se distanciraju od šopingiranja i nepotrebnog trošenja”, piše Chris Riotta za Elite Daily.
“Ti ljudi svoj novac troše na putovanja, stjecanje iskustva i uspomene, a to se svakako isplati. A ako počnemo novac investirati u budućnost prije nego u kupovinu novih gaća, onda će naši životi biti ljepši od bilo čega što novac može kupiti”, nastavlja Riotta.
Samo malo razmislite. Na kraju života hoćete li se prisjećati kako ste vi koristili iPhone 6 Plus dok su svi ostali koristili iPhone 5 ili ćete se prisjećati zajedničkh iskustava s ljudima koje ste podijelili?- piše na Magazin.net.hr
Istraživanja sa Sveučilišta u San Franciscu pokazuju da ljudi zapravo razumiju da se život sastoji od sjećanja, ali da se jednostavno uhvate u trend kupovanja zbog čega na kraju požale. Isto tako, istraživanja su pokazala da ljudi nakon što obave željene kupnje na koncu ipak shvate da su novac trebali uložiti u iskustvo jer bi to povećalo njihovu sreću na puno dulji period.
“Kupujemo stvari da bi bili sretni i u tome uspijemo. Ali samo na neko vrijeme. Nove stvari su nam u početku uzbudljive, ali brzo se na njih prilagodimo. Možete čak osjećati da je vaš osobni identitet povezan sa stvarima koje kupite, ali svejedno ste na kraju zapravo distancirani od njih. U kontrastu, vaša iskustva su zaista dio vas. Mi smo zapravo ukupna suma naših iskustava”, objašnjava dr. Thomas Gilovich sa Sveučilišta Cornell.
“Svakog dana uvjeravaju nas da moramo kupiti stvari koje ne trebamo, trošiti novac koji nemamo i kupovati smeće koje gubi vrijednost u roku od nekoliko tjedana. Ali mi imamo sudbinu u vlastitim rukama i biramo što ćemo napraviti s našim novčanicima. Zašto kupiti najnoviji mobitel, kada možemo kupiti avionsku kartu za zemlju u kojoj nismo bili?
Ljudi koji ulažu u vlastita iskustva i buduće ciljeve puno su sretniji od ostatka konzumenata koji su zatrpani proizvodima i sranjima“, zaključuje Riotta.