Imam li pravo na povrat novca za robu iz second hand shopa?

Vukanovčar” – društvo za zaštitu potrošača Međimurja i portal eMedjimurje.hr pokrenuli su zajednički rubriku putem koje se možete obratiti ukoliko smatrate da su povrijeđena vaša potrošačka prava te pitati kako i na koji način se zaštiti.

Pitanje:

Zanima me postoji li mogućnost povrata novca za robu kupljenu u second hand shopu ako nam proizvod ne odgovara (npr. veličina), a nemaju isti proizvod u drugoj veličini?

Odgovor:

U Hrvatskom zakonodavstvu koje tretira zaštitu potrošača nije do sada obrađivana problematika trgovine u second hand shopovima. Zakon o zaštiti potrošača u članku 43. se može primijeniti samo u slučaju nove robe. Potrošači nemaju pravo mijenjati novu robu ako nema materijalni nedostatak.

Načelo “predomislio sam se” vrijedi samo kod sklapanja ugovora na daljinu ili pri sklapanju ugovora van poslovnih prostorija trgovca. Kad trgovac hoće zamijeniti novu robu koja nije nošena i ima deklaraciju i račun o kupnji, to je samo njegova dobra volja kako bi zadržao kupca , tzv. “dobra poslovna praksa” ali ne i zakonska obveza. Obavezan je postupiti samo po reklamaciji u slučaju materijalnih nedostataka na robi, a što je uređeno zakonskim propisima.

Znači, u ovom slučaju u pitanju o second hand robi ili robi koja je već bila korištena (nije nova roba, već se radi o staroj robi), ne postoji obveza trgovca da robu mijenja za drugu robu (npr. druga veličina ili model) jer se obično radi o samo jednom komadu robe, a ne može se koristiti pravo zamjene za drugi ispravan proizvod jer ga u pravilu u trgovini nema. Kupci imaju pravo isprobati stare tekstilne proizvode u trgovini (u kabinama za isprobavanje odjeće) i tada se odlučiti da li im odgovara veličina tekstilnog odjevnog predmeta.

Vezano za prodaju proizvoda u second hand trgovinama, nijednim zakonom nije određena mogućnosti zamjene robe, jer zakonodavac vjerojatno smatra da potrošač svjesno ulazi u rizik kupujući odjeću koja je stara, nošena odnosno već upotrebljavana u nekom vremenskom periodu ili minimalno oštećena od uporabe.

Ako usporedimo, onda je najsličniji pojam “roba s greškom“, a koja se po zakonu niti u trgovinama nove robe ne mijenja, (pod uvjetom da trgovac upozori kupca da se radi o robi s greškom i to istakne na prodajnom mjestu). Kupac svjesno ulazi u second hand shop s namjerom da kupuje staru robu s greškom, pa nema pravno uporište za reklamaciju iste robe. (za “Vukonovčar” Željko Tomašić)

Smatrate li da su povrijeđena vaša potrošačka prava, a ne znate kako se zaštititi, pitajte nas na pitanja@emedjimurje.hr.

Arhiva članaka:

>>> Zaštita potrošača: Kako do svojih prava kod mobilnih operatera?
>>> Zaštita potrošača: Prevarili me pred kućnim pragom – što da radim?
>>> Često se pitate: Plaćati HRT pristojbu ili ne? Evo odgovora
>>> Vratio proizvod za mršavljenje, a povrata novca godinu dana nema
>>> Imao garanciju za kosilicu, ali se trgovina zatvorila – što poduzeti?
>>> Imam li pravo na povrat novca za kupljeni mobitel preko interneta?
>>> Preko interneta naručila mobitel pa dobila kopiju – što učiniti?
>>> Licitirao na internetu, uplatio predujam pa ostao bez novca i kuhinje
>>> Radio kao sezonac u voćnjaku pa nije dobio plaćeno – kako do novca?

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije