Proteklih nekoliko dana u više navrata sam bio u Štrukovcu, jer ljudi se žele potužiti na prometovanje teških kamiona kroz ovo prigradsko naselje. Ljudi, ne da su srditi na državne i lokalne vlasti i čelnike, nego očajni, a mnogi i u strahu od silnih kamiona i šlepera ne odlaze susjedima i rodbini preko ceste, niti pak u trgovinu.
– Vjerujte bojimo se ići preko ceste u trgovinu, jer se bojimo za vlastiti život.Stoga sjednemo u automobil i nekako se uspijemo uključiti u promet na desnom traku i odvezemo se u kupovinu u Zebanec ili Selnicu, kazali su supružnici čija lijepa kuća vrlo lako jednog dana može postati ruševina.
– Nemamo mira, niti na misu ne možemo sigurno, jer kamioni jure i nedjeljom i niti slučajno ne smanjuju brzinu pred pješačkim prijelazom. Ako jedna uspije prijeći na drugu stranu ceste, onda daje signale i zove kad vidi da auto ne dolazi niti s jednog brijega od Murskog Središća ili Čakovca.
– U nikakvu zaobilaznicu i most na Muri ne vjerujemo, to su samo priče kako bi nas se umirilo. Ako se i bude gradilo, to će potrajati nekoliko godina, a nama problem riješiti sada, danas, jer sutra kada netko bude mrtav od udara kamiona, biti će prekasno. Samo nas Majka božja škapularska čuva kaj nema tragedije.
Kamioni jure, ljudi su u strahu, cesta se oštećuje, fasade se prljaju od silnog dima i pucaju od vibracija, cvijeće je prašnjavo, voće i povrće ne možemo uzgajati jer tko će ga jesti, ako ima miris po nafti i benzinu, uz puno prašine. Zaista je grozno danas živjeti u Štrukovcu, izjadala se gospođa koja je do pred godinu dvije imala najljepši cvjetnjak i povrtnjak u selu, a danas tek prosječni.
I predsjednik VMO Štrukovec, Ivan Vršić, slaže se s mještanima kako je čekati izgradnju zaobilaznice, dugo čekanje, a problemi su stalno prisutni i postaju iz dana u dan sve već. Vršić vjeruje kako je jedino i efikasno rješenje ovog trenutka zabrana prometovanja teških kamiona koji su u tranzitu kroz Međimurje i njihovo usmjeravanje na auto – ceste.
Vršić kao iskusan vozač koji je kamionima provozio stotine tisuća kilometara, kaže da je tako svugdje u EU jedino u Hrvatskoj nije. Veli, da se uz malo političke volje sve može riješiti, te da će uskoro sazvati sastanka VMO-a ili Zbor građana na koji će biti pozvan središćanski gradonačelnik Dražen Srpak, kojemu će se predložiti bržeg rješavanja ovog problema. Spreman je pomoći i Veselin Biševac iz Ministarstva prometa, koji podržava Vršićev prijedlog.
Međutim ima i jedan neočekivani i čudan problem. Vršić, Biševac i mnogi drugi, kao i ja osobno se pitamo, kako to da promet teških kamiona i šlepera (tegljača), ne smeta žiteljima Šenkovca, Mačkovca i Žiškovca, ali i drugih naselja kroz koja ti kamioni prolaze. Jer kada bi oni reagirali kao Središćanci i Štrukovčani, odjek bi bio snažniji i vjerojatno bi se odgovorni trgnuli iz svojih udobnih fotelja, daleko od kamionske buke i prljavštine.
Zar su stvarno samo Štrukovčani i Središćanci osjetljivi i njima jedinima smeta to “ludilo na cesti”? A osjetljivi i prestrašeni su s pravom, a ovi drugi…, ne znam, zaista, ali mi je čudno!