Rabljeni: Škoda Octavia-Pouzdana i izdržljiva, ali ima svojih “mušica”

Veliki je VW 1991. uspio preteći dotadašnjeg favorita za kupnju (Renault) i ovladati Škodom. Nakon pet godina restrukturiranja je na tržište stigla octavia koja je iskoristila tehnički temelj Golfa IV.

Prodano ih je oko 1,4 milijuna komada i u proizvodnji je ostala sve do 2010.; drugi dio životnog vijeka provela je pod imenom Octavia Tour i usporedno se proizvodila s Octavijom II, piše Autoklub.hr.

U skladu s motom “puno auta za malo novca” Octavia je nudila veliki prtljažnik i karavansku inačicu, ali i široku paletu motora; osnovni benzinci sa 60/75 KS su relativno rijetki i objektivno (pre)slabi, ali zato je 1.6 litraš sa 100 KS vrlo čest, posebice u kombinacijama s plinskom instalacijom koja mu dobro pristaje.

Ipak, prvi na listi želja je 1.9 litreni TDI koji je razvijao od 90 do 130 KS. Inačica sa 90 KS najčešće traži servis visokotlačne pumpe, ali je izdržljiva i štedljiva. No, kod primjeraka starijih od deset godina računajte s djelomice neispravnim grijačima.

Također se događaju istrošenja čašice podizača ventila koja onda doslovce pojedu profil brijega te je potrebna zamjena bregastog vratila. Snažniji TDI sa 110 KS ima turbo promjenjive geometrije čiji se mehanizam zna zaglaviti od nakupljene čađe pa onda ne vuče kako bi trebao. Često kod TDI-ja starijih godišta: začepljenje EGR ventila. Godine 2000. stižu pumpe-düse TDI motori snage 110 ili 130 KS koji su iznimno snažni i štedljivi, ali i rijetki i dosta skupi.

Na prste jedne ruke mogu se izbrojati i 4×4 inačice koje su iznenađujuće upotrebljive, ali imaju malo manji prtljažnik (4×4 bio je u ponudi samo kao karavan) i vrlo su rijetke. Između 2000. i 2004. u ponudi je bio i sjajan 1.8 turbo snage 150 (Laurin & Klement) ili 180 KS (RS) koji octaviji doslovno daje krila: RS je imala i spojlere.

S tehnikom Golfa IV Octavia je naslijedila i iste probleme: događaju se puknuća zupčastog remena, često otkazuju mjerači protoka zraka, a na osobito su zlu glasu podizači prednjih stakala koji u pravilu pucaju svakih 4-5 godina. Nisu nepoznati ni problemi s proklizavanjem spojki kad propusti brtva radilice motora i ulje prodre u spojku.

Još jedna tipična boljka: instrument ploča na kojoj kazaljke iz čista mira padnu na početni položaj iako auto nastavlja normalno voziti. Servis će htjeti zamijeniti kompletnu instrument ploču, ali bolji elektr(on)ičari taj problem otklanjaju za pola sata i par stotina kuna.

Octavia je u programu ostala i nakon 2004. kao Tour model s pojednostavljenim paketima opreme i motornom ponudom koja se uglavnom svela na 1.6 litreni benzinac ili 1.9 TDI sa 90 KS. Na tim se modelima može pojaviti hrđa na stražnjem poklopcu što raniji modeli nisu poznavali kao problem; očito je niža cijena utjecala i na kvalitetu antikorozivne zaštite.

Vlasnik je na ovoj Octaviji imao dosta zahvata kako su godine odmicale iako auto nije prešao puno kilometara. Najviše ga izluđuju pucanja podizača prednjih stakala koje je već mijenjao dvaput na svakim vratima. Osim toga: spojka za uključivanje kompresora klima-uređaja (zamjena), istrošeni podizač ventila je uništio bregasto vratilo (zamjena), dva grijača su otkazala poslušnost (zamjena), a doživio je pad kazaljki na nulu i prijedlog servisa da zamijene instrument ploču za 7000 kuna.

Popravio je to za par stotina kuna. Redovno održava auto pa je on u sjajnom stanju, malo troši i opet bi kupio Škodu u koju je, kako priznaje, zaljubljen.


Tehnički podaci Škoda Octavia 1.9 TDI (1996-2010)

Kilometraža 130.000 km
Motor turbodizel, 4 cil.
Obujam 1896 ccm
Snaga 66 kW (90 KS) pri 4000/min
Moment 210 Nm pri 1900/min
Mjenjač ručni, 5 brzina
Dimenzije 451x173x143 cm
Međuosovinski razmak 251 cm
Masa 1245 kg
Brzina 182 km/h
0-100 km/h 13,2 s
Potrošnja 6,5 l/100 km

Povezani sadržaj
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije