Pri kupnji hrane Hrvati daleko više vjeruju prijateljima i rodbini nego reklamama proizvođača, preporukama profesionalnih kušača ili gastro kolumnistima u medijima, otkrilo je istraživanje Finoteke, koja prema riječima osnivača Hrvoja Kolmana od osnutka 2008. godine nastoji biti centralna tražilica za ponudu i potražnju domaće hrane, spaja proizvođače i kupce.
Čak 82 posto ispitanika, iznosi Kolman, kazalo je da ne vjeruje ni reklamama ni profesionalnim i samozvanim kušačima već običnim ljudima s kojima se svakodnevno druže. Na upit bi li ipak voljeli čuti mišljenje nekoga neovisnoga tko bi ocjenjivao proizvode i sugerirao što vrijedi kupovati, 85 posto anketitanih odgovorilo je potvrdno, no odmah su izrazili i dvojbu da je takvo što ostvarivo, piše Poslovni.hr.
Rezultati istraživanja Kolmana su motivirali na daljnji korak, otvorio je i web stranicu i Facebook Finoteke svima koji žele postati kušači domaće hrane. U kratkom roku, kaže, javilo se više od 3000 zainteresiranih osoba iz svih krajeva Hrvatske. Između njih mjesečno će više puta nasumično birati ekipu sa najmanje pet nepovezanih kušača kojima će besplatno na ocjenu dostavljati proizvode.
Njihova je obveza proizvod ocijeniti od jedan do deset, uz dodatni komentar. Svi s ocjenom većom od sedam bit će istaknuti na portalu tražilice kao proizvodi koji su uspješno prošli Finotekin test kakvoće. Proizvođači, tvrdi Kolman, ne mogu nikako utjecati na kušače, a o rezultatima će izravno obavijestiti sve trgovine i restorane iz baze Finoteke koji se nalaze diljem RH.