Zapošljavanje ljudi u pomoćnim djelatnostima u državnoj i javnim službama Vlada će zabraniti, a od 1. siječnja 2015. u tim će ustanovama u pravosuđu, socijali, školstvu itd. dobiti novu stavku budžeta – za uslugu na tržištu.
– Time ćemo motivirati ustanove da umjesto novog zapošljavanja preraspodijele postojeće osoblje tamo gdje je to moguće ili pak, ako to ne mogu, uzimaju usluge izvana, od privatnika, i plate ih novcem s te stavke – objašnjava potpredsjednica Vlade Milanka Opačić. Neće to, spremno odvraća, biti novi izdatak za proračun jer oko tisuću ljudi koji rade u pratećim djelatnostima odlazi u mirovinu pa će se novac koji je išao za njihove plaće preusmjeriti u novu stavku.
Zakasnili pet mjeseci
– Nema, dakle, stresa ni za koga, nikome radno mjesto neće biti ugroženo jer prirodnim će se odljevom smanjivati broj ljudi, a novi se neće zapošljavati. Istina, tako će sve ići nešto sporije – kaže potpredsjednica. Sindikalist Željko Stipić iz školskog sindikata Preporod kaže da je ova mjera zakašnjela pet mjeseci jer je za Vladu tada ona bila najlošija.
– Sigurno je bolja od outsourcinga i spin-offa jer racionalnije poslovanje potrebno nam je na svim razinama u državi, pa i na pomoćnim poslovima. Nadam se samo da nije riječ o uvlačenju outsourcinga na mala vrata. Stoga nam je sada najvažniji referendum, neka građani kažu što žele – kaže Stipić. Nakon odustajanja od outsourcinga pa potom i od spin-offa, ova je Vladina reformska mjera dovedena u pitanje. Najnovijim pak modelom “u kući” smirit će sindikalne strasti, a hoće li polučiti i uštede, vidjet će se – u predizbornoj godini.
Puno prostora za uštede
M. Opačić kaže kako ima puno prostora za uštede i povećanje učinkovitosti s obzirom na razlike u troškovima. Primjerice, prosječan je trošak po satu čišćenja 39,52 kuna, ali su razlike po sektorima od 26,49 kuna do 86,51 kuna po satu, dok su po pojedinim organizacijama razlike od 15,09 do 319,24 kune na sat. Uvelike variraju i razlike u površini za čišćenje pa tako neke čistačice čiste po 324, a neke po 3040 kvadrata.