U dnevni red 9. sjednice Skupštine Međimurske županije, koja je održana 13. kolovoza, uvrštena je i točka dnevnog reda Prijedlog amandmanana konačni prijedlog zakona o izmjenama i dopunama Zakona o sustavu državne uprave, koji su predložili vijećnici Međimurskog demokratskog saveza Željko Pavlic i Zlatko Bacinger, a kojim se predlaže da sjedište budućeg Ureda državne uprave za Sjeverozapadnu Hrvatsku bude u Čakovcu, a ne u Varaždinu, kako je predloženo.
Vijećnici Pavlic i Bacinger su u obrazloženju naveli dva osnovna razloga za prihvaćanje ove inicijative:
Prvi, Skupština međimurske županije je na svojoj 4. sjednici jednoglasno usvojila Deklaraciju o jedinstvenosti Međimurja i regionalnom razvoju, a koju je predložio MDS, u kojoj se: “Posebno zahtijeva hitno zaustavljanje procesa preseljenja regionalnih sjedišta državnih institucija iz Čakovca u Varaždin i povratak preseljenih institucija natrag u Međimurje.”
Predloženim Nacrtom Međimurje gubi još jedno regionalno sjedište državnih institucija, i to nakon sjedišta Županijskog suda i nekih drugih institucija, koje su također premještene u Varaždin, što nikako nije u duhu Deklaracije. Deklaracija je u Skupštini Međimurske županije usvojena jednoglasno, potporom svih političkih opcija, što je izuzetan politički čin, pa bi neprihvaćanje osnovnih zahtjeva iz Deklaracije, a koje su i sadržaj ovog našeg Prijedloga, tumačili kao ignoriranje sadržaja tog važnog političkog akta i rada Skupštine Međimurske županije.
Drugi, smatraju da je ovaj prijedlog štetan za Međimursku županiju, jer se njime, po njihovom mišljenju, narušava jednakost između županija i slabi položaj Međimurske županije i grada Čakovca, kao sjedišta županije. Podjelom Hrvatske u 5 upravnih jedinica, a ne jačanjem kapaciteta postojećih uprava po županijama, i u korelaciji sa Zakonom o regionalnom razvoju i Zakonom o područjima i sjedištima sudova, dobit ćemo “pet malih Zagreba”, tj. centara, među kojima je i Varaždin, koji će zbog te svoje nove uloge, značenja, snage koncentrirane administracije i političke moći, broja zaposlenih kvalitetnih kadrova… biti u velikoj prednosti ispred susjednih županija i gradova.
Na taj način krši se članak 3. Ustava Republike Hrvatske koji ističe jednakost kao najvišu vrednotu ustavnog poretka Republike Hrvatske, mtraju MDS-ovci. Regionalni ustroj Hrvatske Ustavom počiva na djelovanju županija koja moraju biti jednake – ravnopravne, kao i sve jedinke, u svim svojim aspektima djelovanja.
I zbog toga, u Međimurskoj županiji kao regiji, i u Čakovcu, kao sjedištu regije, moraju biti smještena, kao i u Varaždinu, sva regionalna sjedišta državne vlasti, kako bi se osigurale jednake početne pozicije za sve. U raspravi je Klub Hrvatskih laburista predložio da se u obrazloženje uvrsti i treći razlog za pokretanje ovog prijedloga, a to je Kriterij efikasnosti i kvalitete rada, jer je Ured državne uprave u Međimurskoj županiji ocijenjen kao najfunkcionalniji i najracionalniji u Hrvatskoj.
Skupština Međimurske županije je jednoglasno, podrškom svih političkih opcija koje u njoj djeluju, podržala ovu inicijativu MDS-a. Sam prijedlog, kojim se predlaže da sjedište Ureda državne uprave za Sjeverozapadnu Hrvatsku bude u Čakovcu, a ne u Varaždinu, dostavljen je Ministarstvu uprave i svim saborskim zastupnicima s područja Međimurske županije.