Želite promaknuće, ali Vaš šef ne zna čak ni Vaše ime? To je čest problem, posebno u današnjem okruženju. Smanjenje troškova i smanjenje broja ljudi obično rezultira većom količinom posla. Stoga se postavlja pitanje kako se u toj gužvi razlikovati od drugih?
Budući da Vaše komunikacijske vještine i stil predstavljaju Vas kao radnika, donosimo Vam listu savjeta koji će Vam pomoći u poboljšanju tih vještina. Dakako, sami savjeti ne mogu donijeti promaknuće, ali će Vas usmjeriti u pravom smjeru.
Imate mišljenje? Iznesite ga.
Poslovni sastanakSvi smo gledali film u kojem jedan običan djelatnik iznosi svoje mišljenje u sobi za sastanke, nakon čega nastaje muk. Zatim svi menadžeri za stolom zure prvo u njega, a zatim u šefa kako bi vidjeli kako bi trebali reagirati. Kasnije taj običan djelatnik dobiva priliku i postaje vrlo uspješan poslovni menadžer.
To je naravno karikirana situacija (ipak se radi o filmu), ali ima nešto istine u tome i u stvarnom svijetu.
Ono što vjerojatno većina ljudi ne shvaća je da se mnogo djelatnika trudi što manje isticati u svojoj radnoj okolini. Boje se privući pažnju na sebe da eventualno ne ispadnu izazivači nevolja.
Istina je da većina (dobrih) menadžera zapravo i traži ljude koji imaju svoje mišljenje i ne boje se reći što misle. Čak i ako Vaše mišljenje ispadne krivo ili loše, menadžeri će i dalje cijeniti činjenicu da ste ga izrekli.
Budite brzi u odgovoru.
U svijetu u kojem živimo stalno smo bombardirani e-mailovima, telefonskim pozivima i porukama i uobičajeno je postalo čekati na odgovor na upit po nekoliko dana, ponekad čak i tjedana. Na kraju krajeva, ipak smo svi zauzeti svojim poslovima.
Oni koji se ističu su ljudi koji reagiraju na e-mailove i telefonske pozive pravovremeno. Čak i ako je odgovor samo “Hvala” ili “Primio sam Vašu poruku i ubrzo ću Vam se javiti”, time dajemo do znanja da smo primili poruku i da ćemo joj se posvetiti.
To je sličan koncept kao i kod razgovora jedan-na-jedan. Mi klimamo glavom, mijenjamo izraz lica i povremeno kažemo “aha”, time dajemo do znanja da stvarno slušamo svog sugovornika. Isti koncept bi se trebao primjenjivati i na sve ostale načine komuniciranja.
Fokusirajte Vašu komunikaciju.
Drugim riječima, ne se….!
Ako u razgovoru ne možete dodati ništa produktivno, radije ne govorite uopće. Međutim, kada imate nešto produktivno za dodati, progovorite.
Vaši sugovornici će tako naučiti da kada Vi pričate, pričate s razlogom. Oni će znati da Vi imate nešto važno za reći i da Vas trebaju slušati.
U suprotnom, ako budete samo govorili da bi govorili ili da se pokušate izdvojiti, ljudi vas neće smatrati važnim i neće vas slušati.
Uvijek budite konstruktivni
Pripazite, rekli smo konstruktivni – ne pozitivni ili živahni.
Nije primjereno u svim situacijama biti živahan i pozitivan. Dobar primjer za to je kad netko iz tima dobije otkaz ili kada tim ne ostvari određeni cilj.
Konstruktivan odnos prema dobrim i lošim situacijama, prikazuje vas kao osobu s dobrim omjerom profesionalizma i humanosti. Odaje dojam da razumijete i priznajete da su stvari teške, ali da unatoč tome ima stvari koje treba učiniti.
Ako nešto ne znate, recite da ne znate.
Svi smo mi jako zauzeti. Osim naših redovnih radnih obaveza, tu su sastanci, pozivi i e-mailovi. Sve to može oduzeti i do 50% našeg radnog dana. Nitko nema vremena slušati izgovore i laži, a osim toga, takve stvari se mogu prepoznati na kilometar.
Ako ne znate neki odgovor, recite nešto poput:
“Ne znam trenutno odgovor na to pitanje, ali ću saznati i javiti vam se s odgovorom ovo popodne.”
Bitno je održati obećanje, saznati odgovor i javiti se.
Preuzmite odgovornost.
Svi smo to prošli – nešto je pošlo po zlu, a vi ste krivi. Najgore što možete učiniti u ovoj vrsti situacije je pokušati okriviti nekoga drugoga ili se izvući iz problema.
Ako nešto krene po zlu i to Vašom greškom, pa čak i ako je greška djelomično Vaša, preuzmite odgovornost.
Iako ste učinili nešto krivo i napravili pogrešku, preuzimajući odgovornost za to, dobit ćete više poštovanja.
Nemojte biti ulizica
To je jedan od najiritantnijih tipova uredske osobnosti. Vjerojatno možete identificirati tu osobu u svom uredu, a ako ne možete, to ste vjerojatno vi.
Činjenica je da takve osobe nitko ne poštuje, uključujući i šefa. Istina, ulizivanjem možete doći do poziva na neki poslovni domjenak, ali tamo ćete vjerojatno glumiti konobara.