Prije kupnje provjerite odgovara li stanje vozila iskazanim kilometrima

Padom tržišta novih automobila probudilo se tržište rabljenih vozila, od kojih se mnoga unose iz drugih europskih zemalja. Brojni potencijalni kupci rabljenih automobila izgubljeni su između preporuka, oglasnika i ponuda trgovaca rabljenih vozila.

Svaki od ovih načina kupnje ima svojih prednosti i nedostataka. Ipak, kod kupovine polovnjaka postoje mnoga nepisana pravila koja čuvaju novac, ali i živce.

Kakav auto trebate?

Kod odluke o kupnji automobila bitno je biti “trijezne glave”, te razmišljati što je više moguće racionalnije i razumnije. Stoga odmah postavite jasne smjernice prema kojima ćete se odlučiti kakav model automobila kupiti.

Neke od smjernica moraju svakako biti: koliko kilometara godišnje radim, na kakvim relacija, koliko se putnika pored mene vozi u automobilu, što mi je uistinu potrebno od opreme… te dakako koliko sam spreman novaca na to potrošiti.

Ono čega se mnogi boje kod kupnje rabljenog automobila svakako je da ne dobiju “mačka u vreći” – bilo da govorimo o lažiranju prevaljene kilometraže, stanju motora i donjeg postroja, ili pak sumnjivog porijekla.

Stoga, kad pronađete automobil koji odgovara vašim potrebama, prvo se pozabavite kontrolom “papira”. Bježite od vozila koja ne glase na trenutnog vlasnika već imaju punomoć ili pak kupoprodajni ugovor.

Takva vozila u pravilu su promijenila već nekoliko vlasnika te su u sustavu preprodavača automobila. Vlasništvo nad vozilom može se provjeriti u policiji. Nemate li iskustva s kupnjom rabljenih automobila, sigurno znate nekog servisera ili limara koji “ima oko” za te stvari.

Iskusni majstor brzo će ustanoviti ako nešto ne štima s automobilom. Radi li se o mlađem automobilu, svakako inzistirajte na servisnoj knjižici, a navode iz servisne knjižice provjerite u ovlaštenoj mreži servisera za konkretnu marku vozila.

Preventivni pregled

Ako nemate pri ruci nekog poznatog majstora, nije loše napraviti preventivni tehnički pregled automobila, jer djelatnici stanice za tehnički pregled vrlo brzo mogu ustanoviti ako nešto ne valja s vozilom.

Također, radi li se o vozilu koje nije iz uvoza, odnosno unosa, kod njih je moguće doznati i odgovara li kilometraža na intrumentnoj ploči stvarnom stanju. Pazite na detalje. Primjerice, sve su popularniji modeli opremljeni turbom, a njegov popravak nije jeftin, pa provjerite stanje turbine koja nepažnjom može stradati i za 50 tisuća km, dok uz dobro održavanje može poslužiti i nekoliko stotina tisuća kilometara.

Tek nakon što se uvjerite da sve provjereno odgovara pravom stanju stvari napravite nešto dulju testnu vožnju. Isprobajte kako vam automobil odgovara, potražite anomalije i budite spremni na pregovore s prodavačem kako biste utvrdili sve uvjete kupoprodaje vozila.

Više povjerenja kod trgovaca

Rabljena vozila prije su se kupovala isključivo kod prodavača koji su zakupili dio livade, posuli je šljunkom te na nju postavili malu kućicu za “sređivanje papira”. Danas su njima posao preuzeli trgovci s daleko većim iskustvom, uglavnom prodavači i novih vozila, koji u mnogim slučajevima jamče za ono što prodaju te daju i određenu garanciju.

Znači li malo kilometara sigurnost?

Kupci automobila često pitaju koliki je maksimalan broj kilometara koji vozilo smije imati kad ga kupuju. Nažalost, broj kilometara ne očituje se u stanju vozila, jer nije isto imati automobil koji je prevalio 100.000 kilometara većinom na otvorenoj cesti ili u gradskim kreni-stani situacijama te brojnim penjanjima uzbrdo.

Izlizan volan i ručice, klimavo sjedalo

Ono što možete odmah provjeriti istrošene su obloge papučica gasa, spojke i kočnice, izlizan obruč upravljača i ručica mjenjača, deformirana sjedala s oštećenim oblogama, potrgane prostirke… Ako je sjedalo klimavo i teško se podešava, a upravljač i mjenjač ne djeluju precizno, trebate odustati od kupnje.

Oprez s opranim motorom

Pri pregledu automobila bilo bi dobro da je čist, jer ćete tako lakše uočiti eventualne nedostatke i oštećenja. No, isto pravilo ne vrijedi za motor vozila. Naime, svježe opran motor daje sumnju u ispravnost. Vrlo vjerojatno vlasnik želi ukloniti tragove curenju ulja na brtvama ili pak propuštanje goriva u sustavu za napajanje.

Povezani sadržaj
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije