Odzvonilo lažnim gospodarskim autima s četiri sjedala

Poreznom revizijom ponude osobnih auta koji su ugradnjom pregrade i preregistracijom na prijevoz do četiri osobe dobivali status gospodarskih pa tako ostvarivali povrat PDV-a država je stala na kraj.

Jer od 20. ožujka na vozila prenamijenjena iz osobnih u gospodarske svrhe, preciznije ona sa četiri sjedala i pregradnom mrežom prema prtljažnom prostoru te ona s istim brojem sjedala, a izvedena iz putničke izvedbe izvorno teretnog vozila (Berlingo i slična), ne može se više nakon kupnje odbiti pretporez od 25 posto!

Pravo na odbitak ostaje samo prenamijenjenim vozilima sa dva sjedala i pregradnom mrežom, homologirana lokalno prema Pravilniku o minimalnim tehničkim uvjetima Centra za vozila Hrvatske ili pak originalno tvornički, što je po mnogima zapravo i najpoštenije.

Odluka Ministarstva financija donesena je u tišini i preko noći, a isprovocirana je sve većim brojem osobnih vozila “gospodarske” namjene, ali većinom korištenih u privatne potrebe. Pregradna mreža pritom uopće nije smetala, dapače…

Promjenom Pravilnika o PDV-u dobar dio uvoznika nije baš sretan, pa tako u ponudi više nećemo gledati “gospodarske” Megane, Focuse, 308-ice, Astre, pa čak i Insignije i Dustere, kojih je sveukupno tijekom 2013. i 2014. prodano nešto više od 700, što čini oko 1,5 posto tržišta.

Naoko malo, ali na slabašnom tržištu poput našeg svaki prodani auto zlata je vrijedan pa ne čudi što je vremenom u igru s N1 vozilima ulazilo sve više uvoznika.

Procjena je da je tako iz državnog proračuna u rečenom razdoblju “iscurilo” više od 15 milijuna kuna, no poslovni kupci ipak neće biti zakinuti, barem oni kojima je osobni auto doista potreban za posao.

Na tržištu ostaje solidan izbor modela sa dva sjedala, pretežno niže klase (dosad su najprodavaniji bili Peugeot 208, Polo, Twingo, Fabia…) te naravno najpopularniji klasični zatvoreni dostavnjaci poput Berlinga, Partnera, Kangooa, Dokkera i Dobloa.

Prenamijenjeno osobno vozilo može imati 4 bočna vrata, ali sada samo 2 sjedala i čvrstu pregradnu mrežu ili stijenu, piše Autoklub.hr.

Povezani sadržaj
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije