Od 3. do 5. travnja ove godine u zagrebačkoj Areni održat će se 2. hrvatski festival hrane i vina. Manifestacija je to kojoj je cilj publici u glavnom hrvatskom gradu predstaviti nacionalne enološke i gastronomske destinacije, a njena je posebnost što promovira izvornu hranu i vina. Na festivalu će se svojom vinskom i gastronomskom ponudom predstaviti i Međimurska županija
U srijedu je u zagrebačkoj palači Dverce održana konferencija za novinare na kojoj je predstavljen ovogodišnji program. Direktorica Sajma Đurđa Protić rekla je da je sajam podijeljen u 4 kategorije. U prvoj, pod nazivom Eno-gastro destinacija predstavit će se domaći proizvođači autohtone hrane, dok će u Wine showu enolozi i sommelieri prezentirati najbolje hrvatske autohtone sorte uz posebne radionice s najboljim hrvatskim i stranim vinima.
Cake&bake&chocolate show posjetitelje će podsjetiti na slatke okuse prošlosti promovirajući tradicionalne slastice iz svih krajeva Hrvatske. I na kraju, tu je Trade&Horeca namijenjena hotelijerima, ugostiteljima i velikim proizvođačima vina koji se na festivalu žele prezentirati i informirati o novim proizvodima i trendovima u gastronomiji. Naravno, bit će i mnogo popratnih programa, cooking showova, edukativnih radionica i besplatnih kušaonica, a izloženi proizvodi moći će se i kupiti.
Ovogodišnja zemlja partner je Italija, što ovoj manifestaciji daje internacionalni “štih”. Moći će se kušati i tradicionalna jela jedne od najpoznatijih i najcjenjenijih svjetskih kuhinja. Kako je rekla veleposlanica Republike Italije u Hrvatskoj nj.e. Emanela D’Alessandro, kroz mediteransku kuhinju, Hrvatska i Italija dijele zajedničko nasljeđe, te je u obostranom interesu da se ono sačuva, ali i promovira.
Dobro je i to što će izlagači iz Italije svoja iskustva moći razmijeniti sa svojim hrvatskim kolegama, od čega će obje strane imati koristi, rekla je, među ostalim veleposlanica D’Alessandro. Značaj ovog projekta za promociju Hrvatske kao eno-gastronomske destinacije prepoznao je i Grad Zagreb.
Gradonačelnik Grada Zagreba Milan Bandić naglasio je važnost obogaćivanja turističke ponude glavnog grada, ali i promocije Hrvatske i zemalja partnera. Ovaj događaj dio je kontinuiranog rada na brandiranju Lijepe naše kao turističke destinacije, te zaslužuje podršku. Turistička zajednica Međimurske županije objedinit će nastup svih naših proizvođača, prije svega tradicijskih poljoprivrednih proizvoda i međimurskih vina, a predstavit će se i naši ponajbolji ugostiteljski objekti i kuhari.
Uz to, bit će priređene vođene degustacije biranih međimurskih jela i vođena kušanja vina. Nadalje, Međimurje kao turistička destinacija predstavit će se i u VIP šatoru namijenenom novinarima, uzvanicima i turističkim agencijama, a uz ukupnu eno-gastronomsku ponudu, posebno će se najaviti ovogodišnje Urbanovo.
Zamjenica župana Međimurske županije Sandra Herman istaknula je važnost odlaska na ovakve manifestacije, jer se ostatku Hrvatske pokazuje što naša županija ima za ponuditi, a proizvođačima hrane i vina omogućuje otvaranje novih poslovnih prilika.
U posljednjih pola godine omogućili smo predstavljanje na nekoliko sajmova i festivala u Hrvatskoj i inozemstvu, rekla je Herman, a osim činjenice da smo bili izuzetno dobro prihvaćeni, nisu izostati i konkretni rezultati, ponajprije kod plasmana naših vina na hrvatskom tržištu. Sigurna sam da će tako biti i nakon ovog festivala, rekla je zamjenica Herman.